לחריש מיקום מרכזי בצפון השרון, והיא מאופיינת בנגישות גבוהה לכבישים מרכזיים – ארציים ואזוריים – כגון כבישים 6, 9 ו 65- . לחריש קישורים תחבורתיים טובים למרכזי המטרופולינים של תל אביב וחיפה, וכן לחלקים נוספים בארץ.

כיום מבוצעים ומתוכננים מספר פרויקטים תחבורתיים אשר ישדרגו את נגישותה:

  • הקמת מחלף חריש בכביש 6
  • פיתוח צומת הכניסה לחריש
  • הקמת תחנת רכבת חריש /עירון
  • סלילת המשך לכביש 611
  • מיחלוף צומת הכבישים 444 ו65

כהכנה לאכלוס ולגידול במספר רכבים היוצאים ונכנסים לחריש, בחודש מרץ 2016 החלו עבודות לפיתוח צומת הכניסה לישוב והפיכתו מצומת T למעגל תנועה, בהשקעה של 45 מיליון ש"ח. כמו כן, הכביש מצומת חריש לכביש 6353 יורחב ויהיה דו מסלולי.

העבודות צפויות להסתיים בתחילת 2017 וישפרו משמעותית את זרימת התנועה באזור. תקן החניה בעיר עומד על מינימום 1.2 חניות ליחידת דיור.

מרחקי וזמני נסיעה מחריש על פי WAZE

יעד מרחק _ק"מ   זמן נסיעה (בדקות) 8 בבוקר   זמן נסיעה (בדקות) 8 בערב  
כביש 6 6 6 6
תל אביב 70 01:23 46
ירושלים 120 01:43 01:12
חיפה 60 50 41
חדרה 12 25 19
פארק תעשייה קיסריה 15 22 15
פארק תעשייה יוקנעם 30 23 21
חוף הקשתות קיסריה 23 29 24

 

תחבורה ציבורית

כיום, קווי אוטובוס 60 ו 63- של חברת "קווים" מקשרים את חריש לחדרה במסלולים שונים. בקרוב יתווסף קו אוטובוס לתחנת הרכבת בבנימינה. את תדירות הקווים ולוחות הזמנים ניתן למצוא באתר של חברת קווים. משרד הבינוי והשיכון והמועצה המקומית פועלים מול משרד התחבורה להגברת התדירות, וזו תיקבע על פי הדרישות והצרכים של התושבים בפועל. עם התקדמות אכלוסה של חריש, תשרת את העיר מערכת תחבורה ציבורית מקיפה, אשר תכלול קווי אוטובוס לתל אביב וחיפה, וכן מערכת של קווים פנימיים שישרתו את שכונות העיר. על פי התכנון, חריש תרושת בתחנות חכמות, כך שהנוסעים יוכלו לראות על לוח דיגיטלי שיוצב בתחנה את זמן ההגעה הצפוי של האוטובוס אליה.

לאחרונה צורפה חריש לרפורמת התעריפים הארצית של משרד התחבורה, הטומנת בחובה הוזלה משמעותית במחירי הנסיעה בתחבורה הציבורית. תושבי חריש הנוסעים בתחבורה הציבורית יוכלו לרכוש כרטיס נסיעה חופשי יומי/שבועי/חודשי מוזל, התקף באזור חדרה ואף בתחום המטרופולין חיפה או תל אביב. ניתן יהיה להשתמש בכרטיס לנסיעה בכל אמצעי התחבורה הציבורית השונים )אוטובוס, רכבת, רכבת קלה וכדומה( ובכל אזור, והכרטיסים השונים יציעו הנחות משמעותיות בתעריפי הנסיעה ביחס לתעריפים שהיו נהוגים עד כה. כאמור, חריש משויכת לאזור חדרה ומקושרת הן למטרופולין חיפה והן למטרופולין תל אביב.

 

לצפייה במפת התחבורה החדשה לחצו כאן 

רפורמת התעריפים בתחבורה הציבורית

שם הכרטיס חופשי חודשי חופשי שבועי חופשי יומי
חריש וחדרה 213 ₪ 82 ₪ 21.5 ₪
מטרופולין ת"א מלא+חדרה + חריש 423 ₪ 162.5 ₪ 37.5 ₪
מטרופולין חיפה מלא  + חדרה + בית שאן + עפולה + חריש 423 ₪ 162.5 ₪ 37.5 ₪

 

רכבת ישראל

ישנו תכנון להקמתה של תחנת רכבת חריש/עירון, כחלק מהמסילה המזרחית בין חדרה מזרח ללוד.
המועצה המקומית פועלת מול משרד התחבורה על מנת לקדמה מבחינה תכנונית ותקציבית. עד להקמת תחנת הרכבת, פועלת המועצה על מנת לקדם הפעלה של קווי אוטובוס מהעיר, לתחנות הרכבת הסמוכות בחדרה, בנימינה ופרדס חנה.

 

מוניות

בחריש יופעלו מספר תחנות מוניות לאורך השדרה המרכזית "דרך ארץ". כמו כן, פועלת המועצה מול חברת "גט טקסי" על מנת להפעיל את שירותם גם בחריש, ואף לספק מחיר נסיעה מיוחד במוניות לתושבי חריש המבקשים לנסוע לתחנת הרכבת.

 

הליכה ושבילי אופניים

חריש מתוכננת כעיר מותאמת וידידותית להולכי רגל ורוכבי אופניים. בעיר יפותחו כ 17- ק"מ של שבילי אופניים ייעודיים, והמועצה פועלת מול קק"ל כדי לחבר את השבילים גם עם מסלולי האופניים ביער חריש ובאזור בכלל. כמו כן, מתוכננות עמדות לחניית אופניים במרחב הציבורי. ברוב רחובות העיר תוגבל מהירות הנסיעה ברכבים ל 30- קמ"ש ויותקנו אמצעי מיתון וריסון תנועה, אשר יגבירו את ביטחון הולכי הרגל ורוכבי האופניים: צמתים מוגבהים, חנייה ניצבת וכבישים צרים בסביבת מגורים. כל מוסדות הציבור, החינוך, הפארקים ורחובות העיר יהיו נגישים לבעלי מוגבלויות.

עד להשלמת הבנייה באזורים שונים בעיר, תפותח מערכת רחובות ומדרכות זמנית בלבד. עם סיום הבנייה בכל אזור, תוקם מערכת רחובות ומדרכות חדשה.

 

שבילי אופניים

מידע נוסף