לוחות זמנים של אוטובוסים (קווים)

 

הולך הרגל במרכז – מחזון למציאות

 

מיתון וריסון תנועה

לרווחת ובטיחות התושבים, ובמטרה לשים את הולך הרגל במרכז, העיר כולה מתוכננת בשיטת מיתון וריסון תנועה.

  • צמתים, מעברי חצייה ומעגלי תנועה מוגבהים כך שהרכבים עולים ויורדים, בעוד שהולכי הרגל החוצים נשארים באותו מפלס.
     
  • נגישות מלאה לבעלי מוגבלויות ועגלות במרחב הציבורי רישות כבישים חד סטריים במהלך הבנייה במטרה לשמור על בטיחות התושבים ולמנוע מפגש בין כלי עבודה וכלי רכב פרטיים
     
  • טקסטורות ייחודיות במעברי החצייה ובמפגשים של כלי רכב והולכי רגל
     
  • חניות צידיות לאורך הרחובות

 

הסדרי תנועה ובטיחות

על מנת לשמור על בטיחות וביטחון התושבים, כל הכבישים בעיר החדשה יהיו חד סטריים במטרה למנוע מפגש של כלי עבודה עם כלי רכב פרטיים.

במטרה לשמר את שפת הרחוב החדשה מפני פגיעה אפשרית של רכבי עבודה באתרי הבנייה הצמודים למתחמי המגורים, תיסלל שפת הרחוב בעיר בשני השלבים. בשלב הראשון יצופו הכבישים והמדרכות באופן זמני באספלט, שיוחלף באופן הדרגתי במדרכות מעוצבות על פי שפת רחוב חדשנית בהתאם להתקדמות הבנייה.

את שפת הרחוב שנבחרה ותיושם בכל רחבי העיר ניתן לראות באתר הדוגמאות, בסמוך למרכז השירות לתושב.

 

לוח טרמפים - בקרוב 

 

שאלות ותשובות 


האם יהיו חניות לאורחים או חניונים ?

כן, מלבד החניות של הבניינים, תהיה חניה בצדי הרחובות, בנוסף להרחבת השימוש במפרצי האוטובוסים גם לטובת חניית כלי רכב וכן במגרשי החנייה הסמוכים למבני הציבור בעיר.
 

האם המועצה מתכננת שאטלים לרכבת ?

המועצה פועלת כעת מול משרד התחבורה והגורמים הרלוונטיים על מנת לקדם שאטלים או תחבורה ציבורית נוחה ויעילה אחרת לתחנות הרכבת בסביבה.

נכון להיום, ניתן לנסוע אל תחנת הרכבת בחדרה בקווים 60 ו-63 העוברים בחריש.
 

האם ומתי תהיה רכבת בחריש או באזור?

יש תכנון להקמת תחנת רכבת בסמוך לחריש אולם התכנון הוא בשלבים מאוד מוקדמים. פרטים נוספים יפורסמו בהמשך עם התקדמות התוכניות וגיבושם.
 

האם מתוכננת להיות תחבורה ציבורית יעילה , סדירה, בתוך העיר בין השכונות, לתחנת הרכבת והמרכזים השונים בתוך העיר ?

נושא התחבורה הציבורית הוא אחד הנושאים המרכזיים שמובילה ומקדמת המועצה וראש המועצה יצחק קשת מול משרד התחבורה. כיום פועלים קווים 60 ו-63 מחריש לחדרה.

לבקשת המועצה, יתווסף בקרוב קו לתחנת רכבת בנימינה שיאפשר נגישות טובה למרכז ולכל הארץ. תדירות הקווים תקבע על פי הדרישות והצרכים של התושבים בפועל.

בימים אלה נכנסה לתוקפה גם רפורמה בתחבורה הציבורית, שמחברת את חריש למטרופולין חיפה ותל אביב ומאפשרת לרכוש מנוי חופשי יומי בין חריש לאזור וואדי ערה בעלות של 13.5 ₪.

כרטיס חופשי יומי לחדרה, בנימינה, פרדס חנה, קיסריה והסביבה יעלה רק 21.5 ₪ ; וכרטיס חופשי יומי מחריש למטרופולין חיפה/תל אביב ובחזרה יעלה רק 37.5 ₪, כולל נסיעות והחלפות של אמצעי תחבורה ציבורית באוטובוס וברכבת.

טבלת מחירים
איזור חופשי יומי חופשי שבועי חופשי חודשי
ואדי ערה 13.5 ₪ 57.5 ₪ 149 ₪
חדרה 21.5 ₪ 82 ₪ 213 ₪
מטרופולין חיפה/תל אביב 37.5 ₪ 162.5 ₪ 423 ₪

 

תוכנית התחבורה הציבורית המלאה של חריש תכלול קווים לתל אביב, חיפה ומערכת של קווים פנימיים לנגישות מרבית, והיא תתפתח באופן הדרגתי בהתאם לאכלוס.

במקביל, אנו עושים כל שביכולתנו לקדם תחבורה ציבורית יעילה ונוחה בתוך השטחים שיאוכלסו בחריש ומחריש למקומות תעסוקה ותחבורה מרכזיים ורלוונטיים בסביבה.