הורים יקרים,

בעידן שבו אנו מתעוררים כל בוקר לשינוי - טכנולוגי, חברתי, פוליטי - יידרש דור העתיד לא רק להסתגל לעולם שסובב אותו, אלא גם לקחת חלק פעיל בתיקון שלו. בעידן כזה לבית הספר תפקיד בעל משמעות חברתית וערכית עבור המדינה - להכשיר את מתקני העולם של העתיד.

בבית הספר לאתגרי העתיד מתפתחת פדגוגיה חדשנית השואבת השראה ממגוון זרמים, מתוך מחוייבות להציע לתושבי חריש חינוך ציבורי איכותי ורלוונטי.

להלן הבסיסים עליהם מושתתת הלמידה בבית הספר שלנו:

  1. קשרים חינוכיים משמעותיים בין מורים לחניכים: לחיבור אנושי וקשר יש תפקיד עצום בלמידה ובתהליך התבגרות בריא.
    בבית הספר שלנו לכל כיתה שני מחנכים (מחנך ומחנכת), מערכת השעות מאורגנת כך שלכל מורה מעט חניכים ולמשך יותר שעות, אנו מקיימים מחברות התכתבות אישיות, יוצאים לטיול או סיור אחת לחודש, מקיימים אירוחים בבתי החניכים, מפנים זמן לשיחה ומפגש ונמצאים בקשר רציף ומשמעותי עם ההורים.
  2. פיתוח מיומנויות למידה: בעידן שבו הידע מתפתח בקצב גובר ורובוטים מחליפים עובדים אנושיים, על מערכת החינוך להחליף שינון, הכתבות וחוסר אמון באחריות ולמידה מתוך בחירה, הנאה וחיבור לאתגרי העולם האמיתי.
    בבית הספר אנו שמים דגש על פיתוח מיומנויות בתחומים שונים כמו קריאה, כתיבה והבעה בעברית ואנגלית; חשיבה מתמטית ותפיסה מרחבית; ביצוע מחקרים וחשיבה מדעית; יכולת תכנון, המצאה, פתרון בעיות וחשיבה יצירתית; עבודת צוות, תקשורת בין-אישית וחשיבה ערכית; יכולות טכניות, אסתטיות ומוטוריות של בנייה, ציור, מלאכות יד, הבעה אומנותית ועוד.
  3. מצויינות לימודית: בבית הספר אנו מעמידים את מכלול התנאים לתעודת בגרות איכותית ומחוייבים להכין למגמות השונות ברמה האקדמית הגבוהה ביותר. דגש מרכזי בבית הספר הוא חתירה לכך שמצויינות לימודית תהיה נחלתם של רבים, מבלי להשאיר מאחור חניכיים שהוגדרו במסגרות קודמות "חלשים" או "בינוניים". לשם כך אנו מפתחים למידה מותאמת (ללא הקבצות אך ברמות שונות), מודל הערכה חלופי ואקלים של צמיחה שיש בו הזדמנות שווה לכולם/ן.
  4. למידה מתוך עשייה: מחקרים רבים מראים עד כמה האפקטיביות של הוראה פרונטאלית קטנה מאוד, וקטנה עוד יותר כשהיא מוכוונת למבחן ולכן אנו משתדלים לזמן למידה רב-חושית המתרחשת בכיתה, בסדנה, בחוץ וברחבי העיר.
    בבית הספר קיים מאמץ ללמוד בכל המקצועות ברוח PBL (למידה מבוססת פרוייקטים) וביטוי לכך הוא בין היתר ״תערוכת המחצית״ אליה מגיעים קרוב לאלף מבקרים מדי שנה.
  5. טיפוח עמוד שדרה זהותי: בעידן של השתנות מואצת וגירויים גדלים, כלי משמעותי לנווט את חיינו בתבונה הוא היכולת להקשיב לעצמנו, לטפח אינטואיציה ועמוד שדרה זהותי. ילדים רבים מעבירים את שנות בית הספר בלי שעסקו לעומק בשאלות חשובות שמעסיקות כל אדם: במה אני טוב/ה? מה אני רוצה לעשות בחיים? מה התפקיד שלי בעולם? אנו מאמינים שזהו תפקידנו כמערכת ומזמנים לשם כך מגוון של התנסויות וחוויות.

אנו מאחלים לכם ולילדכם השתלבות קלה ונעימה בחריש ובבית הספר.

שתהיה שנה טובה!

טלי הולן וליאור לויתן, מנהלי בית הספר