דבר המנהל

תלמוד תורה  תורת חיים

שם המנהלת

מנהל: הרב אייל עזרתי 

כתבות

כתובת: האלון 6, חריש

טלפונים

טלפון:04-6184377

 

 

כתובת מייל: maz.torathaim@harish.muni.il

סמל מוסד: 383737

מספר התלמידים 77 (שנה"ל התשע"ח)

מספר הכיתות: 8

מספר אנשי צוות: כ20

שם מפקח בית הספר: הרב  יעקב אלבירט – משרד החינוך –  ממ"ח


"אשרי מי שעמלו בתורה, ועושה נחת רוח ליוצרו..."


קצת עלינו...

מגמת תלמוד תורה תורת חיים היא לחנך את ילדינו בדרכה של תורה, באוירה אוהבת מתוך רצון להעניק לילדינו את הזכות ללמוד את תורת ה' מתוך שמחה ואהבת תורה.

עם פתיחת שנה"ל תשע"ח לומדים בתלמוד התורה כ 77 ילדים כן ירבו, בכיתות א'-ח'. תלמוד התורה הפך להיות מוקד משיכה אזורי, לכל מי שחשקה נפשו בחינוך ילדיו בדרך החינוכית הייחודית, ובלימוד התורה בדביקות ומסירות.

עוד עלינו...

כיתות קטנות:  הזדמנות לתת יחס אישי לכל בן ובן, המסייע באיכות הלמידה ובפיתוח האישיות הנפשית והתורנית של הבנים.

דרך ארץ: דגש מיוחד ניתן על עבודת המידות והתנהגות נאותה, כיאה לתלמידי חכמים בני תורה.

מרקם חברתי-תורני: לתלמוד תורה מגיעים בנים ממשפחות תורניות, חרדים ובעלי תשובה, השואפות לחינוך ברמה תורנית ורוחנית גבוהה.

צוות חינוכי: המחנכים והמורים הינם בני תורה, שיראתם קודמת לחכמתם. הם מקרינים אהבת תורה ויראת שמים. המלמדים והמורים רואים במלאכת החינוך עבודת קודש תוך שהם עושים את עבודתם במסירות רבה.

פיקוח והנחיה: קיימים פיקוח והנחיה מקצועיים מטעם תלמוד התורה לליווי ושכלול עבודת המלמדים בלימודי מקרא, משנה וגמרא. דגש מיוחד ומקצועי בהנחיית הצוות ניתן על פיתוח מיומנויות למידה – חשיבה, כתיבה והבעה.

לימודי חול: מקצועות החול – עברית, חשבון, אנגלית ומדעים – נלמדים בהתאם לתכנית הליב"ה של משרד החינוך,

פעילויות וטיולים: פעילויות רבות מתקיימות לאורך השנה בהתאם לתוכנית הלימודית והחינוכית של כל כיתה. מטרתן של הפעילויות היא לחזק את התלמידים במידות וערכי התורה ולפתח מיומנויות חברתיות.

כמו כן, זוכים הילדים בפרסים לרוב;; מסיבות כיתתיות הנערכות מעת לעת וסיומי פרשות ומסכתות הנחגגים בשמחה רבה.

ספרייה חינוכית: בתלמוד תורה קיימת ספריה חינוכית עשירה הנותת לתלמידים מקום נוח עם אווירה חמה ונעימה בשעות ההפסקה או בשיעורי קריאה.

החזון – תורת חיים

על שלשה דברים העולם עומד.

תלמוד תורה כבית היוצר לחינוכם של ילדי ישראל,  עומד על שלשה דברים:

  • בניית הערכה עצמית: אמון, ביטחון, ומודעות "אִם אֵין אֲנִי לִי, מִי לִי? "
  • אכפתיות מהסובב אותי: שיח, התייחסות, ויזמות "וּכְשֶׁאֲנִי לְעַצְמִי, מָה אֲנִי?
  • פיתוח ידע ועשייה תרבותית: "וְאִם לֹא עַכְשָׁיו, אֵימָתַי?"
  • הקניית ערכיו וחינוך לדרך התורה בדרכם של בני הישיבות הקדושות
  • בניית אמון  של התלמיד בעצמו, בכוחותיו וביכולותיו.
  • יצירת תהליכים שיגבירו את ההקשבה והכבוד ההדדי בין התלמידים השונים.
  • פיתוח  ידיעות, מיומנויות ומודעות אישית וסביבתית.
  • פיתוח אכפתיות ואחריות לסביבה.
  • פיתוח קשר לתרבות היהודית, ולמורשת ישראל בדרך.