כן אוהב, לא אוהב, עכשיו או לא עכשיו. בהרבה בתים מדובר במאבק עיקש שחוזר על עצמו בכל אחת מארוחות המשפחה. אנו נתקלים במגוון רחב של בעיות אכילה אצל ילדים, החל מבררנות באוכל ועד להשמנת יתר בגיל צעיר.
אז איך נהפוך את זמן הארוחה לזמן משפחתי ומהנה ולא לזירת קרב. לפניכם מס' טיפים מועילים:

  1. שעת הארוחה – חשוב לקבוע סדר יום ברור ולדאוג שלפני כל ארוחה לא יהיו נשנושים.
  2. איפה אוכלים – הישיבה הינה סביב השולחן ולא לפני הטלוויזיה, מאחר וזו מסיחה את דעתם מהארוחה.
  3. כמה אוכלים – אפשרו לילדים לאכול עד שהם מרגישים תחושת שובע ואל תלחיצו אותם.
  4. מה אוכלים – הגישו לשולחן מבחר מאכלים וביניהם לפחות 2 שהילד אוכל.
  5. ניסוי וטעייה – הקפידו להכניס מידי פעם מאכלים חדשים לארוחות המשפחתיות ותנו לילדים להתנסות באכילתם.
  6. שתיית מים – הקפידו על שתיית מים ולא על שתייה ממותקת.
  7. ארוחת ביניים - ממתק יכול לבוא כארוחת ביניים ובהגבלה, לצד פרי או כריך. חשוב לאכול גם את ארוחת הביניים ליד השולחן.
  8. מזון מתועש – הקפידו להשתמש בכמה שפחות מוצרים קנויים. קניתם? אל תשכחו לבדוק את הערכים שלהם.
  9. פעילות משפחתית – הפכו את זמן הכנת האוכל לפעילות משפחתית ושתפו את הילדים בהכנות.

לארוחה המשפחתית יתרונות רבים גם מבחינה חברתית משפחתית וגם מבחינת ההשפעה שלכם על האוכל שנכנס לפיהם, מאחר וההורה מהווה מודל לחיקוי עבורו. פיתוח הרגלי אכילה נכונים הוא תהליך ואנו בטוחים שתצליחו לגרום לילדי חריש לאכול בריא ונכון.