לחריש מיקום מרכזי בצפון השרון, והיא מאופיינת בנגישות גבוהה לכבישים מרכזיים – ארציים ואזוריים – כגון כבישים 6 ,9 ו-65 .לחריש קישורים תחבורתיים טובים למרכזי המטרופולינים של תל אביב וחיפה, וכן לחלקים נוספים בארץ.

כיום מבוצעים ומתוכננים מספר פרויקטים תחבורתיים אשר ישדרגו את נגישותה:

  • הקמת מחלף חריש בכביש 6
  • פיתוח צומת הכניסה לחריש
  • הקמת תחנת רכבת חריש /עירון
  • סלילת המשך לכביש 611
  • מיחלוף צומת הכבישים 65 ו-444

כהכנה לאכלוס ולגידול במספר רכבים היוצאים ונכנסים לחריש, בחודש מרץ 2016 החלו עבודות לפיתוח צומת הכניסה לישוב והפיכתו מצומת T למעגל תנועה, בהשקעה של 45 מיליון ש"ח. כמו כן, הכביש מצומת חריש לכביש 6353 יורחב ויהיה דו מסלולי.

העבודות צפויות להסתיים בתחילת 2017 וישפרו משמעותית את זרימת התנועה באזור. תקן החניה בעיר עומד על מינימום 1.2 חניות ליחידת דיור.

מרחקי וזמני נסיעה מחריש על פי WAZE

יעד מרחק _ק"מ   זמן נסיעה (בדקות) 7 בבוקר   זמן נסיעה (בדקות) 8 בערב  
כביש 6 6 6 6
תל אביב 70 1:05 41
ירושלים 120 1:43 1:12
חיפה 60 43 42
חדרה 12 18 17
פארק תעשייה קיסריה 15 18 17
פארק תעשייה יוקנעם 30 23 21
חוף הקשתות קיסריה 23 29 24

 

 

תחבורה ציבורית

כיום, קווי אוטובוס 631, 71, 60 ו-63 של חברת "קווים" מקשרים את חריש לבנימינה חיפה וחדרה במסלולים שונים. את תדירות הקווים ולוחות הזמנים ניתן למצוא באתר של חברת קווים.
משרד הבינוי והשיכון והמועצה המקומית פועלים מול משרד התחבורה להגברת התדירות, זו תיקבע על פי הדרישות והצרכים של התושבים בפועל. עם התקדמות אכלוסה של חריש, תשרת את העיר מערכת תחבורה ציבורית מקיפה, אשר תכלול קווי אוטובוס לתל אביב , וכן מערכת של קווים פנימיים שישרתו את שכונות העיר.
על פי התכנון, חריש תרושת בתחנות חכמות, כך שהנוסעים יוכלו לראות על לוח דיגיטלי שיוצב בתחנה את זמן ההגעה הצפוי של האוטובוס אליה.

לאחרונה צורפה חריש לרפורמת התעריפים הארצית של משרד התחבורה, הטומנת בחובה הוזלה משמעותית במחירי הנסיעה בתחבורה הציבורית. על פי הרפורמה, חריש משויכת לאזור חדרה ומקושרת הן למטרופולין חיפה והן למטרופולין תל אביב, ועל כן תושבי חריש הנוסעים בתחבורה הציבורית רשאים לרכוש כרטיס נסיעה חופשי יומי/שבועי/חודשי מוזל, התקף באזור חדרה ואף בתחום המטרופולין חיפה או תל אביב. ניתן להשתמש בכרטיס לנסיעה בכל אמצעי התחבורה הציבורית השונים (אוטובוס, רכבת, רכבת קלה וכדומה) והכרטיסים השונים יציעו הנחות משמעותיות בתעריפי הנסיעה ביחס לתעריפים שהיו נהוגים עד כה.

 

רפורמת התעריפים בתחבורה הציבורית

שם הכרטיס חופשי חודשי חופשי שבועי חופשי יומי
חריש וחדרה 213 ₪ 82 ₪ 21.5 ₪
מטרופולין ת"א מלא+חדרה + חריש 423 ₪ 162.5 ₪ 37.5 ₪
מטרופולין חיפה מלא  + חדרה + בית שאן + עפולה + חריש 423 ₪ 162.5 ₪ 37.5 ₪

מפות הרפורמה בתחבורה הציבורית

רכבל ורכבת ישראל

כחלק מתכנון משרד התחבורה להגביר את זרימת התנועה בעורקי התחבורה הפרוסים ברחבי הארץ, הוחלט על הקמת רכבלים המקשרים את התושבים למוקדי תחבורה ציבורית מרכזיים, ובעיקר לתחנות רכבת. על פי התכניות, גם חריש תצטרף לרפורמה וכך תתחבר למתחם התחבורה המתוכנן באזור צומת משמר הגבול (כביש 444-65).
כתוצאה מהקמת רכבל חריש, תושבי העיר יוכלו להנות מהגעה ישירה לתחנת רכבת חריש-עירון הצפויה לקום כחלק מהמסילה המזרחית בין חדרה מזרח ללוד.

 

מוניות

בחריש יופעלו מספר תחנות מוניות לאורך השדרה המרכזית "דרך ארץ". כמו כן, פועלת המועצה מול חברת "גט טקסי" על מנת להפעיל את שירותם גם בחריש, ואף לספק מחיר נסיעה מיוחד במוניות לתושבי חריש המבקשים לנסוע לתחנת הרכבת.

 

הליכה ושבילי אופניים

חריש מתוכננת כעיר מותאמת וידידותית להולכי רגל ורוכבי אופניים. בעיר יפותחו כ-17 ק"מ של שבילי אופניים ייעודיים, והמועצה פועלת מול קק"ל כדי לחבר את השבילים גם עם מסלולי האופניים ביער חריש ובאזור בכלל. כמו כן, מתוכננות עמדות לחניית אופניים במרחב הציבורי. ברוב רחובות העיר תוגבל מהירות הנסיעה ברכבים ל-30 קמ"ש ויותקנו אמצעי מיתון וריסון תנועה, אשר יגבירו את ביטחון הולכי הרגל ורוכבי האופניים: צמתים מוגבהים, חנייה ניצבת וכבישים צרים בסביבת מגורים. כל מוסדות הציבור, החינוך, הפארקים ורחובות העיר יהיו נגישים לבעלי מוגבלויות.

עד להשלמת הבנייה באזורים שונים בעיר, תפותח מערכת רחובות ומדרכות זמנית בלבד. עם סיום הבנייה בכל אזור, תוקם מערכת רחובות ומדרכות חדשה.

 

שבילי אופניים

מידע נוסף