אושרה הפרוגרמה להקמת בי”ס לחינוך מיוחד

משרד החינוך אישר לעיריית חריש את הפרוגרמה להקמת בית ספר יסודי חדש לחינוך מיוחד עבור ילדים על הרצף האוטיסטי. התכנון: לפתוח את בית הספר ב-1 בספטמבר 2025

בשורה חשובה להורים לילדים עם צרכים מיוחדים: משרד החינוך אישר לעיריית חריש את הפרוגרמה להקמת בית ספר יסודי חדש לחינוך מיוחד עבור ילדים על הרצף האוטיסטי.

באזור כולו יש מעט מאוד בתי ספר כאלה, והצורך למענה חינוכי מהסוג הזה הוא גדול מאוד. המשמעות של אישור הפרוגרמה היא שהעירייה יכולה לצאת עכשיו לשלבי התכנון והתקצוב של בית הספר.

בית הספר החדש יצטרף למערך רחב מאוד של חינוך מיוחד בחריש. בעיר פועלים כבר שני בתי ספר לחינוך מיוחד לתלמידים עם לקויות רגשיות-התנהגותיות: תיכון פסגת אמיר שבו 8 כיתות ובית הספר היסודי פסגת אמיר שבו 7 כיתות. בבתי הספר הרגילים בחריש משולבות 25 כיתות חינוך מיוחד לתלמידים עם לקות למידה או לקויות רגשיות-התנהגותיות, ו-13 כיתות תקשורת לילדים על הרצף האוטיסטי.

במערך החינוך המיוחד בגיל הרך פועלים בחריש 28 גני חינוך מיוחד: 12 גנים התפתחותיים, 15 גני תקשורת לילדים על הרצף האוטיסטי וגן שיקומי.

על פי לוח הזמנים המתוכנן, בית הספר החדש לחינוך מיוחד ייפתח ב-1 בספטמבר 2025.

במקביל, העירייה נערכת לפתיחת מרחב למשפחות שבהן ילדים עם צרכים מיוחדים, שמטרתו לתמוך בבני המשפחה. במקום יתקיימו מפגשים, סדנאות ופעילויות העשרה להורים, אחים ובני משפחה של ילדים עם צרכים מיוחדים.

בתמונה: חדר טיפול בגן תקשורת בחריש