אתם בחרתם: בית הספר על שם רונה רמון

החודש הגיע לסיומו תהליך חינוכי וקהילתי היסטורי שבו נבחר שמו של בית הספר שנקרא עד כה "ממלכתי חדש". 60 שמות הוצעו, ושיאו של התהליך היה קיומן של בחירות בבית הספר בין חמישה שמות שהגיעו לקו הסיום.

החודש הגיע לסיומו תהליך חינוכי וקהילתי היסטורי שבו נבחר שמו של בית הספר שנקרא עד כה “ממלכתי חדש”. 60 שמות הוצעו, ושיאו של התהליך היה קיומן של בחירות בבית הספר בין חמישה שמות שהגיעו לקו הסיום. ילדיה של רונה רמון ז”ל: “אמא תמיד האמינה בחינוך, שמחים לחלוק אתכם את הכבוד”

תלמידי בית הספר שנקרא עד לאחרונה “ממלכתי חדש” והוריהם זכו להיות חלק מתהליך ייחודי, ולקחו חלק בבחירת שמו של בית הספר. הבחירה שלהם היתה חד משמעית, ובית הספר ייקרא על שם רונה רמון ז”ל.

בית ספר היסודי נפתח בחודש ספטמבר האחרון, ולומדים בו כ-300 תלמידים. עד כה נקרא בית הספר בשם גנרי, במטרה לבחור את השם הקבוע של המוסד במהלך השנה כחלק מתהליך קהילתי, ומתוך הבנה ששם בית הספר אמור להעיד על אופיו וערכיו. בחודשים האחרונים החל בית הספר בתהליך בחירת השם שאמור לייצג ערך המתכתב עם ערכי בית הספר.

כל כיתה בבית הספר בחרה שלושה ערכים שהולמים את רוח בית הספר. בשלב הבא הוקמה ועדה שהורכבה מהורים, תלמידים ואנשי צוות חינוכי שהציעו שמות שהולמים את ערכי בית הספר שנבחרו.

חמישה שמות בקו הסיום

בסך הכל הוצעו כ-60 שמות. שמות אלה עברו תהליך של סינון על ידי הוועדה, כשבסופו של דבר הגיעו לקו הסיום חמישה שמות: אופק, שקד, יחד, בראשית ורונה רמון.

השם “אופק” מסמל מטרה ששואפים אליה ושאפשר תמיד להתקדם לקראתה. השם מתכתב עם ערכים של חדשנות ומימוש עצמי. השם שקד הוא ראשי התיבות של שוויון, קהילה, ודרך ארץ. שקד גם מסמל שקידה והתמדה. השם “יחד” יוצר אווירה של שיתוף, אחדות, גיבוש, שותפות וקהילתיות, והוא הגיע לקו הסיום גם מאחר שאותיות “יחד” הם ראשי התיבות של המילים “יוצרים חינוך דיאלוגי”. השם “בראשית” מסמל התחלה, התחדשות ותקווה, הזדמנות להתחיל מחדש. השם שנבחר לבסוף, רונה רמון, מתקשר לערכים של התרוממות ממשבר אישי למען הכלל.

בבחירת שם בית הספר השתתפו תלמידים, הורים, אנשי הצוות החינוך, אנשי משרד החינוך והפיקוח (מנהל המחוז, מפקחת בית הספר ומפקחת החינוך המיוחד) ובעלי תפקידים ברשות המקומית ובאגף החינוך. שקלול ההצבעה והקולות נערך כך: קולות התלמידים וההורים קיבלו 60%, הצוות החינוכי 20% והרשות המקומית ומשרד החינוך 20%.

מספר ימים לפני ההכרזה על השם הנבחר קיימו ראש העיר יצחק קשת ומנהל בית הספר יגאל אריכא שיחה מרגשת עם טל רמון, בנה של רונה רמון ז”ל ובישרו לו על הנצחת שם אמו. ילדיה של רונה רמון ז”ל מסרו לעירייה: “אמא שלנו תמיד האמינה בחינוך, בנתינה ובהגשמת חלומות. אנחנו שמחים לחלוק איתכם את הכבוד של בחירת השם לבית הספר בחריש, המון בהצלחה”.

בית הספר על שם רונה רמון
בית הספר על שם רונה רמון