בהתאם להנחיות: הלימודים יתקיימו מרחוק

על פי ציון הרמזור השבועי חריש עדיין מוגדרת בצבע "כתום כהה". ראש העיר דורש משר הבריאות את הקדמת עדכון צבע הרמזור, והנחה להיערך להפעלת תוכנית "מגן חינוך"

אחרי תקופה שבה נתוני התחלואה בחריש היו גבוהים ומדאיגים, ביומיים האחרונים ניכרת מגמת ירידה. על פי תקנות הממשלה, פתיחת מוסדות החינוך נקבעת רק על פי ציון הרמזור השבועי של היישוב שיעודכן ביום רביעי, ולא על פי הציון היומי. ראש העיר יצחק קשת פנה היום לשר הבריאות יולי אדלשטיין, בדרישה להקדים את עדכון צבעי היישובים. תשובת השר טרם התקבלה.

באופן עקרוני, ניתנת אפשרות לערים בצבע כתום כהה ואדום לקיים מפגשים במרחב הפתוח בקבוצות של עד 20 תלמידים בלבד בגני הילדים ובבתי הספר. שקלנו לעומק את האפשרות הזאת, והבאנו בחשבון את נתוני התחלואה הגבוהים בקרב ילדים ובני נוער (70 מתוך 129 החולים בחריש הם בגילי 0-19) וכן את תחזית מזג האוויר הגשומה לימים הקרובים. לאור נתונים אלה החלטנו שלא לקיים את המפגשים בימים הקרובים. ברגע שייקבע צבע הרמזור המעודכן של חריש נקיים הערכת מצב נוספת.

בינתיים הנחה ראש העיר יצחק קשת את אגף החינוך להיערך להפעלת התכנית הארצית “מגן חינוך” בחריש. התכנית תוכל להיכנס לתוקף רק לאחר שחריש תחזור להיות בצבע כתום בהיר (בציון שבועי), והיא תאפשר להשאיר את בתי הספר פתוחים גם במקרה שבו חלילה חריש תוגדר שוב בצבע “כתום כהה” או אדום. התוכנית מעמידה תנאי מרכזי אחד לפתיחת בתי הספר: הסכמה כתובה מראש של 75% לפחות מההורים ומאנשי הצוות החינוכי בכל בית ספר, לקיום בדיקת קורונה אחת לשבוע לכל תלמיד ואיש צוות. כל בית ספר בחריש שיגייס את ההסכמות הדרושות יוכל להיכנס לתכנית. פרטים מדויקים יימסרו להורים בקרוב על ידי מנהלי בתי הספר.

אנו מזכירים את נתוני התחלואה בחריש נכון להיום: 129 חולים ש-5 מהם נוספו ביממה האחרונה, שיעור הבדיקות החיוביות עומד על 5.21%. העירייה מפעילה אמצעי אכיפה לקיום ההנחיות בכל רחבי המרחב הציבורי. כמו כן, במבצע החיסונים שקיימנו בחריש ביום רביעי האחרון בשיתוף פיקוד העורף התחסנו 720 איש, היום יפעל מתחם חיסונים במנשה במרחק נסיעה קצר מחריש.

מתחם בדיקות נוסף צפוי לפעול בחריש ביום חמישי הקרוב. אך כל האמצעים והפעולות שהרשות המקומית נוקטת בהם לא יכולים להחליף את האחריות האישית של כל אחת ואחד מאיתנו. יש להקפיד על ההנחיות, בדגש על מניעת התקהלויות, עטיית מסכה ושמירה על היגיינה, כדי שרמת התחלואה נרד וכדי שנוכל לפתוח בקרוב את מוסדות החינוך. אנו קוראים לכולם: שמרו על ההנחיות. זו האחריות האישית והקהילתית שלנו!

עדכון מצב
עדכון מצב