בניית בית הספר היסודי החדשני בעיצומה

במתחם שבו פועלים כיום גני הטבע הייחודיים והחדשניים נבנה כעת בית ספר באותו קונספט

לא רק גני טבע: עיריית חריש מקימה כעת בית ספר יסודי חדשני ברוח תפיסת גני הטבע הייחודיים. בית הספר ייבנה במתחם אחד יחד עם קומפלקס גני הטבע, שהחלו לפעול ב-1 בספטמבר 2020.

ביסוד תכנון בית הספר עומדים ערכים סביבתיים כמו זיקה לטבע, חיבור לסביבה, קיימות ומחזור. הילדים ייהנו ממרחבי טבע נגישים למשחק ומחוויית טבע שתעודד יצירתיות, דמיון וסקרנות שיחזקו את הדימוי העצמי של התלמיד.

בבית הספר ייבנו שלוש קומות, ובהן 18 כיתות לימוד. במסגרת החדשנות הפדגוגית שמובילה עיריית חריש, הכיתות יוכלו להפוך למרחבי למידה משותפים סביב החצר הפנימית. בית הספר יחולק לקהילות למידה שמכילות את כל צרכי התלמידים. המבנה מתוכנן לניצול מקסימלי של הטופוגרפיה במתחם. הכניסה תהיה מהחצר הפנימית בקומת הכניסה, וממנה אפשר יהיה לרדת לקומה התחתונה ולעלות לקומת הגג. האדמה “תעטוף” את הבניין כולו ותהפוך את החלל המרכזי והחצר למקום פעיל שאפשר לשבת בו, ללמוד ולקיים פעילויות.

מרחבי הלמידה בבית הספר יותאמו למגמות הלימוד. לכל מגמה יהיה מתחם ובו חדר מורים, חדר לימוד פרטני וכיתות שנפתחות למרחב למידה אחד. כמו כן, בכל קומה יהיו כיתות חוץ, כאשר בקומה העליונה תהיה יציאה ל”גג ירוק” המכוסה כולו בצמחיה. בקומה העליונה יהיה חלל רב תכליתי, ובקומת הקרקע ספריה.

בבית הספר יוקמו מגוון של חצרות בגישה טבעית, המיועדות ללימודים במסגרת מגמת טבע וסביבה. בבית הספר יוקם מגרש ספורט, המבנה יוקף ברשתות צבעוניות, ויחופה בבריקים ובחומרים טבעיים.

ביסוד תכנון בית הספר עומדים ערכים סביבתיים. הדמיות-גושן אדריכלים
ביסוד תכנון בית הספר עומדים ערכים סביבתיים. הדמיות-גושן אדריכלים