בקרוב בחריש: פיילוט “רכב שיתופי” שהעירייה מקדמת

העירייה הקצתה מספר מקומות חנייה ברחבי העיר למכוניות שיהיו זמינות להשכרה ישירות באפליקציה, במסגרת מיזם משותף עם חברת "שלמה סיקסט". המטרה: בחינת פתרון תחבורתי זמין שיאפשר לצמצם את הצורך באחזקת רכב פרטי. מתחילים בעוד כחודשיים, על פי התכנון

עיריית חריש מקדמת פיילוט “רכב שיתופי” ברחבי העיר בשיתוף חברת “שלמה סיקסט”. הפיילוט נועד לבחון פיתרון תחבורתי זמין, יעיל ונוח לשירות התושבים, שיאפשר לצמצם את הצורך באחזקת רכב פרטי או רכב שני במשפחה. לטובת המיזם כבר הקצתה העירייה שתי חניות בחניונים הסמוכים לשדרות דרך ארץ ואחת בשכונת הפרחים, והוא יימשך כארבעה חודשים.

עיריית חריש מקדמת פיילוט “רכב שיתופי” ברחבי העיר בשיתוף חברת “שלמה סיקסט”. הפיילוט נועד לבחון פיתרון תחבורתי זמין, יעיל ונוח לשירות התושבים, שיאפשר לצמצם את הצורך באחזקת רכב פרטי או רכב שני במשפחה. לטובת המיזם כבר הקצתה העירייה שתי חניות בדרך ארץ ואחת בשכונת הפרחים, והוא יימשך כארבעה חודשים (התמונות צולמו בשוהם).

איך זה יעבוד?

כלי הרכב יהיו זמינים לנסיעות 24 שעות ביממה באמצעות האפליקציה “שלמה Share Sixt” – בלי דמי מנוי, בלי צורך להזמין מראש ובלי צורך לעמוד בתור. הם יעמדו לרשותכם בחניות קבועות: שתיים בשדרות דרך ארץ ואחת בשכונת הפרחים.

פתיחת הרכב תתאפשר באמצעות הסמארטפון, והמפתח כבר יחכה לכם בפנים. ההשכרה היא ל-24 שעות במחיר של 159.90 שקל (ל-150 ק”מ, כולל ביטול מלא של השתתפות עצמית). בסיום השימוש מחזירים את הרכב לאותה נקודה.

חניות הרכב השיתופי שהקצתה העירייה יסומנו בקרוב בתמרור מיוחד וייצבעו בצבע מבדיל מהשאר. פיילוט כזה כבר נעשה בערים אחרות כמו רחובות, גבעת שמואל ואריאל. על פי התכנון, בעוד כחודשיים ניתן יהיה לשכור מכוניות במסגרת המיזם.

ראש העיר, יצחק קשת: “הפיילוט שאנחנו מקדמים יוצר פיתרון יצירתי לתושבים, שיאפשר להפחית את השימוש ברכב פרטי. אם אכן יהיה ביקוש והפיילוט יצליח, נבחן את האפשרות להרחיב את המיזם ולהקצות חניות נוספות ברחבי חריש לרכב שיתופי”.

פיילוט רכב שיתופי
פיילוט רכב שיתופי