בתום פגישה בין ראש העיר למנהל המחוז במשרד להגנת הסביבה סוכם: עד סוף מארס תוצב תחנת ניטור אוויר בחריש

הנהלת מחוז צפון של המשרד להגנת הסביבה הגיעה היום לפגישת עבודה בעיריית חריש לדיון בנושאים סביבתיים בהזמנת ראש העיר יצחק קשת. בפגישה סוכם כי תוצב תחנת ניטור בחריש עד סוף חודש מארס.

לבד מראש העיר השתתפו בפגישה מטעם העירייה: חבר מועצת העיר גיל פישר הממונה על איכות הסביבה, ראש אגף ת”ל עודד סלע, תברואן העירייה שלומי פרץ, סגן מנהל אגף קשרי תושבים אילון ירחי.

מטעם המשרד להגנת הסביבה השתתפו: מנהל המחוז שלמה כץ, סגנית מנהל המחוז נורית שטורך, רכזת ענף שפכים וקרקעות אנה מדינה, רכזת פניות הציבור אושירה גוטליב, מרכז פעולות מחזור אורן הרמן, מנהלת תחום תשתיות מזיקים והדברות אביטל לבון ונציגים נוספים.

במהלך הפגישה העלה ראש העיר קשת את החוסר בנתונים אמפיריים אודות זיהום האוויר בחריש ושב ודרש הצבת תחנת ניטור אוויר בתוך חריש. כמו כן אמר קשת כי נתונים שהתפרסמו בתקשורת על זיהום כבד ממפעל אינפימר בקיבוץ ברקאי הסמוך לחריש גורמים נזק לתדמית העיר ואף פגיעה באכלוסה העתידי.

חבר המועצה פישר ציין לחיוב את נושאי הקיימות ואיכות הסביבה בעיר, המעבר לכלים רב פעמיים בגני הילדים (כעת בפיילוט), כמויות המחזור בחריש ואיכותן. כמו כן חיזק את דברי ראש העיר על חשיבותה של הצבת מערכת ניטור קבועה בחריש.

אנה מדינה, רכזת ענף שפכים וקרקעות במשרד להגנת הסביבה, הסבירה כי המדדים שעולים מתחנות הניטור ביישובים הסמוכים אינם רלוונטיים דווקא לחריש כיוון שהן נבנו לזהות מזהמים ספציפיים. למשל, התחנה בקיבוץ ברקאי מנטרת את מחצבת ורד ולכן מצביעה על החלקיקים באוויר ואינה רלוונטית למקרי שריפות.

היא ציינה עוד כי חשוב שהתושבים ידווחו בזמן אמת למספר *6911 כאשר מריחים ריחות חריגים.

מנהל אגף ת”ל עודד סלע ציין כי חריש נמצאת בתהליך הצטרפות ל”איגוד ערים איכות סביבה חדרה” על מנת להרחיב את סל השירותים ושיתוף הפעולה בין הגופים השונים לשיפור איכות החיים של תושבי חריש.

פגישה בין ראש העיר למנהל המחוז במשרד להגנת הסביבה
פגישה בין ראש העיר למנהל המחוז במשרד להגנת הסביבה