דירוג תכנית “רמזור”: חריש עיר ירוקה!

חריש סווגה כ"עיר ירוקה" במסגרת תכנית הארצית, המגדירה ארבעה מדרגי תחלואה והתמודדות עם נגיף הקורונה. כל הפרטים בכתבה.

ממשיכים להשתפר: חריש סווגה כ”עיר ירוקה” במסגרת תכנית רמזור!

תוכנית “רמזור” מגדירה ארבעה מדרגי תחלואה והתמודדות עם נגיף הקורונה, המסומנים בצבעים ירוק, צהוב, כתום ואדום. כל רשות מקומית סווגה בצבע לפי מדרגים אלו.

צבע היישוב מבטא את מצב התחלואה ביישוב, וכתוצאה מכך מכתיב את ההגבלות בתחום ההתקהלות והתפוסה המותרת במקומות ציבוריים ועסקיים (פרט לתחומים שבהם נקבעה הסדרה ארצית – תחומים החיוניים לתפקוד המשק או תחומים שאינם אזוריים). סיווג וצבע היישוב נקבעים אחת לשבועיים על-פי מדדים קבועים, ביניהם שיעור החולים החדשים, קצב גידול התחלואה, ושיעור הבדיקות החיוביות, בהתאמה וביחס לכמות התושבים.

סיווג יישוב בצבע ירוק מעיד על רמת תחלואה נמוכה, לכן מתאפשרת בחריש פעילות מירבית של התקהלות במקומות ציבוריים ועסקיים. עם זאת, יש לזכור שהצבע הירוק אינו מעיד שהעיר נקייה לחלוטין מתחלואה, ולכן חשוב להמשיך ולהקפיד על ההנחיות על מנת לשמור על חריש ירוקה. הקפדה של כולנו על ההנחיות תבטיח שמירה על רמת תחלואה נמוכה ותמנע מעבר של חריש לצבע הכתום.

זכרו! ישנה חשיבות גדולה להקפדה על תקופת הבידוד. נחשפתם לחולה מאומת? נכנסים מיד לבידוד ומשלימים את תקופת הבידוד במלואה. פועלים על-פי ההנחיות ושומרים ממ”ש – מסכה, מרחק, שטיפת ידיים ואם מופיעים תסמינים, לא ממתינים – נבדקים!

חשוב להדגיש שעד יום ראשון הקרוב, 6.9.20 (כולל), חלות ההנחיות הבאות:

  • כללי ההתקהלות בכלל הישובים בארץ הם עד 20 איש במבנה, ועד 30 איש בשטח פתוח.
  • קבלת קהל – בכפוף לכללי ההתקהלות מלבד מקומות בהם הוגדר אדם לכל 7 מ”ר.

לפרטים נוספים על שגרת החיים החדשה היכנסו לפורטל החירום הלאומי:
https://www.oref.org.il/12577-16822-he/Pakar.aspx

חריש עיר ירוקה
חריש עיר ירוקה