הושלמו העבודות להפיכת העירוב סביב חריש למהדרין

בכיוון מזרח העירוב מתחבר לקיר תמך שתוחם חלק גדול משכונת בצוותא, ובכיוון דרום העירוב מתחבר לגדר שמתוחה לאורך רחוב יקינתון. בכיוון מערב קו העירוב מתחבר לקיר האקוסטי שמפריד בין חריש לכביש 6

העירייה השלימה את העבודות להפיכת כל העירוב סביב חריש למהדרין, גם לפי שיטת “שולחן ערוך” וגם לפי שיטת הרמב”ם.

עירוב אולטימטיבי הוא הקפת רובו של היישוב בחומה או בגדר. בערים מודרניות בדרך כלל אין אפשרות כזו, אבל בחריש רתמה העירייה את גורמי המקצוע וההלכה למציאת דרכים לחבר את העירוב לחומות וגדרות כך שרוב העיר מוקפת בעירוב שהוא מהדרין.

בכיוון מזרח העירוב מתחבר לקיר תמך שתוחם חלק גדול משכונת בצוותא, ובכיוון דרום העירוב מתחבר לגדר שמתוחה לאורך רחוב יקינתון. אחד החידושים המשמעותיים ביותר הוא בעירוב בכיוון מערב: קו העירוב מתחבר לקיר האקוסטי שמפריד בין חריש לכביש 6 ממערב, ובכך הוא גם כולל בתוך שטח העיר את טיילת היער הגדולה שהיתה עד היום מחוץ לתחום העירוב.

גם בכיוון צפון פעלה העירייה להידור העירוב, שהיה מתוח מעבר לכביש העוקף (6353). העירוב הועבר לצד הדרומי של הכביש (הצד הקרוב לעיר) והונח על עמודי התאורה.

הרב דוד ברנד האחראי על העירוב מטעם העירייה מסביר: “כבר היום העומד מרובה על הפרוץ, והעירוב בחריש הוא גם לפי שיטת שולחן ערוך וגם הרמב”ם. הוא מקיף הרבה יותר שטח והוא הרבה יותר מהודר מאשר כמעט בכל הערים בארץ. העירוב בחריש נסמך על פתרונות של מלכתחילה ולא של בדיעבד”.

המחלקה לשירותי דת בעירייה מבקשת להודות לרב שמואל דוד רייסנר על היותו שותף לפסיקות ההלכתיות שהנחו את הקמת העירוב, ועל הקשר עם מהנדסי כביש 6 לקידום חיבור העירוב לתשתיות הכביש.

בימי שישי באופן קבוע, מספר שעות לפני כניסת השבת, עורכת המחלקה לשירותי דת סיור כדי לוודא את תקינות העירוב. זיהיתם תקלה בקו העירוב? מוזמנים להתקשר למרכז השירות לתושב (106/ 6719*) ולדווח לעירייה, כדי שתתקן לפני כניסת השבת!

בתמונה: הרב דוד ברנד ליד קו העירוב שמחובר לקיר שמפריד בין חריש לכביש 6