החינוך המיוחד: שני גנים הונגשו לילדים עם לקויות ראייה ושמיעה

מחלקת החינוך המיוחד בעיריית חריש הגדילה לקראת תשפ"א את מספר המסגרות והרחיבה את ההנגשה עבור התלמידים. הצוותים תוגברו בסייעות אישיות ורפואיות, והכיתות הותאמו ללומדים.

שירותי החינוך המיוחד בחריש יוענקו בתשפ”א במספר מסגרות ובהן גני ילדים, כיתות רגילות, כיתות חינוך מיוחד בתוך בית ספר רגיל ובתי ספר לחינוך מיוחד בעיר. בין היתר, יפעלו שישה גנים התפתחותיים, שני גנים תקשורתיים, שלוש כיתות תקשורת בבית ספר רונה רמון, שלוש כיתות לילדים עם לקויות למידה בתלמי רון, שלוש כיתות לילדים עם לקויות למידה בכנפי רוח בנים, כיתה לילדים עם לקויות למידה בבית הספר הממלכתי החדש בשכונת הפרחים, כיתה רגשית באתגרי העתיד ובית הספר פסגת אמיר לנערים מכיתה ז’ עד יב’.

בנוסף הוגדל מערך התמיכה וההדרכה בשיתוף משרד החינוך והשירות הפסיכולוגי-חינוכי בעיר, המלווה את מסגרות החינוך המיוחד ואת הורי הילדים. המערך ייתן מענה למסגרות שבהן לומדים ילדים בעלי זכאות לחינוך מיוחד אשר הוריהם בחרו לשלב אותם בחינוך הרגיל. במחלקת החינוך המיוחד הרחיבו את שיתוף הפעולה עם יחידות נוספות בעירייה ובהן יחידת קציני הביקור הסדיר, מחלקת הנוער, מחלקת עולים ועוד.

עוד סייעות אישיות

השנה הונגשו שני גנים עבור ילדים עם לקויות שמיעה וראיה. הונגשו גם כיתות אקוסטיות בבתי ספר בעיר לילדים עם לקות שמיעה הזכאים להנגשה, על פי המלצות יועץ אקוסטי, יועץ נגישות וקלינאית תקשורת. ההנגשה כוללת התקנת מערכות שמע, מזגנים שקטים, וילונות מיוחדים ותאורה מתאימה. הנגשה נוספת התבצעה בתחום הטכנולוגי עם אספקת מחשבים לתלמידים הזכאים לכך.

בתחום כוח האדם נוספו סייעות אישיות וסייעות רפואיות לילדים אלרגניים, והצוותים עברו הדרכה מקצועית. “השנה נכנס חוק החינוך המיוחד במתכונתו החדשה, המאפשר להורים שקיבלו זכאות לשירותי חינוך מיוחד לבחור את סוג המסגרת שבה יקבל ילדם את המענה החינוכי והטיפולי לו הוא זכאי. כל ילדי החינוך המיוחד בחריש משובצים במסגרות חינוך המתאימות לצרכיהם”, אמר מנהל מחלקת החינוך המיוחד באגף החינוך בעיריית חריש, איציק תייר, “אנחנו מאמינים שלכל ילד עם צרכים מיוחדים מגיעה הזדמנות לקבל את המעטפת החינוכית, הטיפולית והרגשית המתאימה לו ולמשפחתו. מענה ראוי יאפשר לקדם את הילדים ולהחזירם בהתאם ליכולתם למסגרת החינוכית הרגילה”.

שני גנים הונגשו
שני גנים הונגשו