החל שיווק המגרשים לאזור המסחר והתעסוקה של חריש

מתקדמים לשלב הבא: כמעט כל שטחי המסחר והתעסוקה המתוכננים בחריש דרום, 368,520 מ"ר, יצאו לשיווק

הבשורה שחיכינו לה: פרויקט הקמת אזור המסחר והתעסוקה הגדול של חריש עבר היום לשלב הבא. משרד הבינוי והשיכון בשיתוף רשות מקרקעי ישראל פרסם היום מכרזי ענק לשיווקי המגרשים בחריש דרום.

שכונת “חריש דרום” העתידית מתוכננת בעיקרה להיות מרכז עירוני גדול של תעסוקה ומסחר. בשכונה יוקמו גם בנייני מגורים, אך ברובם אלה יהיו שטחי מסחר ותעסוקה. חריש צריכה כעת יותר שטחי תעסוקה ומסחר מאשר דירות חדשות, ולכן העירייה התעקשה לתת קדימות משמעותית לשיווקם של שטחים לעסקים ותעשייה על פני שיווק שטחים להקמת דירות.

ואכן, כבר עכשיו, בשלב הראשון של השיווקים, יוצאים לשיווק כמעט כל שטחי המסחר והתעסוקה המתוכננים בחריש דרום – 368,520 מ”ר, ורק פחות ממחצית מיחידות הדיור המתוכננות לקום בחריש דרום – 770 בלבד מתוך 1,650 דירות. כמו כן, כמעט לכל בנייני המגורים שיקומו בחריש דרום תהיה חזית מסחרית או קומת מסחר וכן קומות משרדים.

לשכונה החדשה יש משמעות כפולה בעבור חריש: באזורי התעסוקה והמסחר צפויים להיפתח מקומות עבודה רבים בעבור תושבי העיר, שגם יגדילו באופן משמעותי את ההכנסות לקופה הציבורית ויתרמו רבות לאיתנות הכלכלית של חריש.

הקמת חריש דרום היא תוכנית הדגל של העירייה בתחום התעסוקה והמסחר, והיא השקיעה משאבים רבים במשך השנים האחרונות לתכנון מיטבי של הפרויקט. כעת, אחרי שהקמת חריש דרום יצאה לדרך, העירייה תקים מנהלת ייעודית לקידום הצלחת השיווקים באמצעות מסע פרסום, כנסי יזמים ופעולות מול רשות מקרקעי ישראל כדי שמחירי הקרקע יהיו אטרקטיביים ליזמים.

אזור התעסוקה והמסחר הגדול של חריש קורם עור וגידים. תחילת עבודות הפיתוח מתוכננות להתחיל כבר במהלך שנת 2024.

הדמיה: קורין אדריכלים