היסטוריה: אושרה הקמת תחנת רכבת בחריש!

בעקבות דרישת העירייה נבחרה חלופה שלא הייתה בתכנון המקורי: המסילה תוקם סמוך לכביש 6 ותתחבר לתחנת חריש באמצעות גשר או מעבר תת-קרקעי

יום היסטורי לעיר: אושרה באופן סופי הקמת תחנת רכבת בחריש!

אחרי שנים של הליכי תכנון, הליכים ביורוקרטיים והתנגדויות מצד כל מיני גורמים, הצליחה אתמול העירייה לאשר סופית במועצה הארצית לתכנון ולבנייה תוואי שמכניס את הרכבת לחריש, ולא רק עובר ליד העיר.

פרויקט מסילת הרכבת המזרחית נועד לחבר בין צפון הארץ ודרומה דרך שפלת החוף מבלי לעבור דרך גוש דן. מהמסילה המזרחית תצא בעתיד מסילה שתתחבר למסילת העמק ותחלוף בקרבת חריש (מסילת מנשה).

בתכנון הראשוני מסילת מנשה כלל לא אמורה הייתה לעבור בחריש. על פי החלופה המקורית (חלופת מנשה), המסילה אמורה הייתה לקום על התוואי של כביש 574, הכביש המוביל לצומת מג”ב, כשתחנת הרכבת הקרובה ביותר לחריש היא סמוך למחלף מג”ב.

העירייה פעלה רבות זה מספר שנים על מנת לשנות את התוואי, והצליחה להשפיע על ההחלטות בנושא. בהתאם לדרישת העירייה גובשה חלופה נוספת (שמה המקצועי: חלופה 4.1). על פי החלופה הזו, מהתחנה שתוקם בחריש יוקם גשר או מעבר תת-קרקעי שיאפשר להולכי רגל להגיע מתוך חריש לרציפי הרכבת. המסילה תוקם סמוך לכביש 6 מצידו המערבי.

בישיבה הגורלית של הוועדה הארצית אתמול השתתפו מטעם חריש ראש העיר יצחק קשת, סגן ראש העיר שלמה קליין ומהנדסת העיר אדר’ שרון פישמן, ודרישתנו קיבלה תוקף סופי: החלופה שדרשה עיריית חריש אושרה!

הקמת מסילת רכבת היא פרויקט אדיר בהיקפו, והוא אורך מספר שנים. השלב הבא הוא הכנת התכנון המפורט לתוואי שאושר.

מימין: שלמה קליין ויצחק קשת בישיבת הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה