הכירו את גורמי הביטחון וההצלה שפועלים בחריש

אגף חירום וביטחון בעירייה, משטרת חריש, היקל"ר, מד"א ואיחוד הצלה פועלים במתכונת חירום מאז 7 באוקטובר

אגף חירום וביטחון בעירייה


משימתו המרכזית של אגף חירום וביטחון בעירייה מאז 7 באוקטובר היא לתכלל את כל ההתארגנות, ההיערכות והפעילות בעיר ולהיות גורם מקשר ומתאם בין כלל הכוחות וארגוני החירום הפועלים בחריש.


בין יתר פעולותיו הרבות של האגף שפועל בכוננות מלאה בימים אלה: קביעת עמדות וסיורי אבטחה; עמידה בקשר שוטף עם גורמי הצבא, המשטרה והחירום; ניהול, הקמה ותפעול של כיתות כוננות; גיוס והפעלת מתנדבים בתחום הביטחון; הנחיות התגוננות לתושבי העיר בכל התפתחות; הפעלת מוקד 106 באופן מתוגבר; היערכות להסלמה במצב, ובכלל זאת לאפשרות של פתיחת מתקנים עירוניים לקליטת אוכלוסייה במקרה של פגיעות במבני מגורים; רכש של אמצעי חירום; הנחיית פעילות כלל אגפי העירייה בכל מה שקשור לשגרת חירום.


מנהל אגף חירום וביטחון בעירייה, סא”ל (במיל’) מורדי בן שמעון: “בשעת כתיבת שורות אלה, אירועי המלחמה לא הגיעו לחריש. במהלך השנים האחרונות נערכנו לחירום, גם מבחינת הכשרת המנהלים והעובדים וגם מבחינת הכנת אמצעי החירום, וגם כעת אנחנו מנצלים היטב את הזמן להמשך היערכות העירייה לתרחישים שונים”.

מנהל אגף חירום וביטחון בעיריית חריש, סא”ל (במיל’) מורדי בן שמעון. צילום: מור שקיפי-לאטי

משטרת חריש


נקודת המשטרה בחריש פועלת בכוחות מתוגברים ובכוננות גבוהה. בחריש פועלות 5 ניידות, בתוספת כוח של מג”ב שפועל בחריש מאז תחילת המלחמה.
המשטרה אחראית על הפיקוד והשליטה של כלל הכוחות הפועלים בעיר, והיא מבצעת מגוון של משימות כמו פריסת מחסומים, שמירה על הסדר הציבורי, מניעת פשיעה ועוד. משטרת חריש, בפיקודו של רפ”ק ענאן מנצור, שותפה מלאה בתהליכי קבלת ההחלטות של העירייה ובישיבות הערכות המצב השוטפות, ומתואמת עם העירייה באופן מלא.

צילום: עיריית חריש

מד”א חריש


תחנת מד”א בחריש, כמו בשאר חלקי הארץ, מתגברת את כל המשמרות. כבר מהימים הראשונים למלחמה יש בחריש 6 אמבולנסים, אחד במשמרת ועוד 5 בכוננות. כל ששת האמבולנסים מצוידים בקסדות ובשכפ”צים, מאוישים 24 שעות ביממה ומוכנים לכל קריאה. נוסף לכך יש למד”א בחריש חמישה אופנועים, ועוד רכב לתגובה מיידית. בחריש יותר מ-100 מתנדבים של מד”א, פרמדיקים וחובשים.


מנהל תחנת חריש אלישע אברג’ל: “מאז שהחלה המלחמה כל כלי הרכב שלנו בכוננות מלאה, ואנחנו ערוכים גם לשגרה וגם לחירום. אנחנו עומדים בקשר הדוק עם העירייה שמתכללת את ההיערכות העירונית למצב החירום, וכולנו משתפים פעולה באופן מלא”.

צילום: מור שקיפי-לאטי

פיקוד העורף (היקל”ר)


מיום פתיחת המלחמה פועלת בחריש במתכונת חירום יחידת הקישור לרשות המקומית (יקל”ר) של פיקוד העורף, בפיקודו של סא”ל (במיל׳) דורון שובל. יחידת הקישור בחריש מונה 5 קצינים וחיילים, והיא, למעשה, נציגת צה”ל בעיר. תפקידה המרכזי הוא תיאום בין צורכי העירייה לצורכי צה”ל ופיקוד העורף, וסיוע לעירייה לביצוע משימותיה בחירום.


מאז 7 באוקטובר היקל”ר בחריש מתאמת את פעולות פיקוד העורף בעיר, מסייעת בגיוס המתנדבים לכיתת הכוננות הצבאית ובהכשרתם ומבצעת פעולות נוספות.


סא״ל שובל: “חריש ערוכה ומוכנה מראש לכל תרחישי האיום ברמה הגבוהה ביותר. עובדי העירייה מיומנים ומתורגלים ועברו הכשרות מקצועיות לפני תחילת הלחימה, ובשגרת החירום של הימים האלה המיומנות הזו באה לידי ביטוי”.

מפקד היקל”ר בחריש, סא”ל (במיל’) דורון שובל. צילום: מור שקיפי-לאטי

איחוד הצלה סניף חריש


אנשי איחוד הצלה בחריש נמצאים בכוננות מוגברת מאז 7 באוקטובר. בחריש כ-60 מתנדבים: פרמדיקים, חובשים וגם רופאים, כולם עם ציוד מלא להצלת חיים. במהלך המלחמה צויד סניף איחוד הצלה חריש באמבולנס חדש, שמחליף את האמבולנס הקודם ומצטרף ליחידת תגובה מיידית שבה 10 אופנועים ואופניים חשמליים.


ראש סניף חריש באיחוד הצלה, להב סלימן: “אנחנו מקיימים בכל שבוע תרגולים לטיפול במקרי אר”ן (אירוע רב נפגעים) ונפילת רקטות וטילים. ציידנו חלק מהמתנדבים שלנו באפודים קרמיים על מנת שיוכלו לצאת לשטח גם במקרי פח”ע ורקטות. איחוד הצלה סניף חריש ערוך לתת מענה מהיר ומקצועי במקרה הצורך”.

ראש סניף חריש באיחוד הצלה, להב סלימן. צילום: מור שקיפי-לאטי