העירייה פותחת בצעדי חירום בעקבות הזינוק בתחלואה

תגבור אינטנסיבי של אמצעי האכיפה, סגירת בתי הכנסת ופתיחת מתחם חיסונים נוסף

בהנחיית ראש העיר יצחק קשת העירייה תנקוט בשורת צעדי חירום בעקבות הזינוק החד בהיקף התחלואה בחריש בקרב ילדים ביומיים האחרונים. מספר החולים בחריש הגיע היום לשיא חדש עומד כעת על 192 חולים פעילים. 86 מהם נוספו רק ביומיים האחרונים. 613 תושבים שוהים כעת בבידוד, ואחוז הבדיקות החיוביות גבוה מאוד ועומד על 10.23% (יותר מפי שניים מהשיעור הארצי שהוא 4.8%). הזינוק בתחלואה הגיע לאחר מספר ימים שבהם נרשמה מגמת ירידה רציפה וציון הרמזור של העיר היה מתחת ל-7. בשל העלייה הדרסטית בתחלואה ביומיים האחרונים ציון הרמזור השבועי של חריש עלה מעל 7 וצבע הרמזור השבועי של חריש שנקבע היום נותר “כתום כהה”. המשמעות היא שעל פי הנחיות הממשלה הלמידה מרחוק תימשך. עם זאת, העירייה תאפשר קיום מפגשי התאווררות בגנים ובבתי הספר כפוף להנחיות ולהגבלות.

עיקרי צעדי החירום:

  • העירייה תבצע תגבור אינטנסיבי של אכיפת הנחיות הקורונה ומתן קנסות במרחב הציבורי, בדגש על שדרות דרך ארץ, הפארקים וגני השעשועים.
  • ראש העיר העביר דרישה למשטרת חריש לקחת חלק במאמצי תגבור האכיפה ברחבי העיר.
  • כל בתי הכנסת בחריש ייסגרו. המתפללים יוכלו להתפלל באוויר הפתוח בכפוף למגבלות הקורונה. הודעות יימסרו לכל הגבאים.
  • בעקבות דרישת העירייה צפוי להיפתח שוב מתחם חיסונים בעיר בשבוע הבא על ידי פיקוד העורף ומד”א. פרטים סופיים יימסרו בהמשך.
  • לקראת פתיחת מתחם החיסונים העירייה תבצע פעולות הסברה לעידוד מתחסנים בקרב צעירים.

אנו מזכירים שמחר תפעיל העירייה בשיתוף פיקוד העורף מתחם בדיקות קורונה במתכונת “דרייב אין” בצומת הרחובות סביון-יקינתון בשכונת הפרחים. המתחם יפעל בין השעות 19:00-12:00 עבור מבוטחי כל קופות החולים.

אנו שבים ומדגישים שכל הפעולות שבהן נקטה העירייה עד כה וכל צעדי החירום שיינקטו בימים הקרובים לא יכולים להחליף את האחריות האישית של כל אחד בהקפדה על ההנחיות ומניעת התפשטות הנגיף.

פרטים נוספים על ממדי התחלואה בחריש:

47 חולים, כרבע מכלל החולים בחריש, הם פעוטות עד גיל 3. בסך הכל 100 מכלל החולים הם ילדים ובני נוער עד גיל 18.

כתוצאה מפתיחת מערכת החינוך בשבוע שעבר שוהים כעת בבידוד ילדי 13 גנים ו-9 כיתות לפי הרשימה הבאה:

  • גנים – אתרוג, תאנה, יוסף יצחק, צבעוני, ארבל ב’, חרמון ב’ (חלקית), נתן, נחמן, אהל שרה ב’, אורן, אשל א’, דליות ב’, דפנה.
  • בתי ספר – 3 כיתות בתלמי הדר, 3 כיתות במעיין האמונה, כיתה אחת בכנפי רוח בנים, כיתה אחת בתורת חיים, כיתה אחת בבית הספר היסודי בשכונת הפרחים.
עדכון חשוב
עדכון חשוב