הצלחה לרכב השיתופי: הארכנו את הפיילוט

3 כלי רכב שיתופיים פועלים בחריש במסגרת מיזם משותף עם חברת "שלמה סיקסט". העירייה הקצתה מקומות חנייה ברחבי העיר למכוניות שזמינות להשכרה ישירות באפליקציה. שיעור השימוש בכלי הרכב במרץ: 74%

שיעור השימוש בפיילוט העירוני לרכב שיתופי בחריש עולה בהתמדה בכל חודש מאז הושק. הנתונים מצביעים על כך שנחתמו 33 חוזי שכירות בחודש מרץ 2021, לעומת שישה בחודש ינואר – עם השקת הפיילוט. אחוז השימוש בכלי הרכב בחודש מרץ עמד על 74%. בחברת “שלמה סיקסט” מציינים כי שני שליש מהשוכרים הם בגילי 24 עד 50.

כלי הרכב השיתופיים פועלים בחריש במסגרת מיזם משותף של העירייה עם חברת “שלמה סיקסט”. הפיילוט נועד לבחון פתרון תחבורתי זמין, יעיל ונוח לשירות התושבים, שיאפשר לצמצם את הצורך באחזקת רכב פרטי או רכב שני במשפחה. לטובת המיזם הקצתה העירייה שתי חניות בחניון הציבורי שברחוב תמר ואחת ברחוב סביון שבשכונת הפרחים, והוא יימשך כארבעה חודשים.

איך זה עובד? כלי הרכב של חברת “שלמה סיקסט” זמינים לנסיעות 24 שעות ביממה באמצעות האפליקציה “שלמה סיקסט רכב שיתופי” – בלי דמי מנוי, בלי צורך להזמין מראש ובלי צורך לעמוד בתור.

פתיחת הרכב מתאפשרת באמצעות הסמארטפון, והמפתח כבר יחכה לכם בפנים. השכרה ל-24 שעות היא במחיר של 159.90 שקל (ל-150 ק”מ, כולל ביטול מלא של השתתפות עצמית. השירות כולל נהג צעיר וחדש עם ותק של לפחות שנה עם רישיון נהיגה). בסיום השימוש מחזירים את הרכב לאותה נקודה.

חניות הרכב השיתופי שהקצתה העירייה סומנו בתמרור מיוחד ונצבעו בצבע מבדיל מהשאר.

בשל הצלחת המיזם האריכה העירייה את משך הפיילוט בשלושה חודשים נוספים. בסוף התקופה תשקול העירייה את המשך הפרויקט לאור נתוני השימוש.

רכב שיתופי רחוב תמר
רכב שיתופי רחוב תמר