חדש בחריש בשנת הלימודים הקרובה: יחידה לקידום נוער

העירייה מקימה את היחידה עבור בני נוער בגילי 14-18 שנשרו ממסגרת בית-ספרית

עיריית חריש תפתח בשנת הלימודים הקרובה יחידה לקידום נוער. ביחידה ילמדו בין 20 ל-30 בני נוער, בגילי 14-18 שנשרו ממסגרת בית ספרית.

היחידה לקידום נוער היא גוף חינוכי-טיפולי, הפועל ברשויות מקומיות בפיקוח משרד החינוך.

הכנה לצה”ל

היחידה לקידום נוער תהווה “מיני-בית ספר” ותעניק לתלמידיה מסגרת חינוכית המשלבת לימודים עם פעילויות חברתיות. הלימודים ביחידה יתקיימו במסגרת תכנית היל”ה (השכלת יסוד ולימודי השלמה), המהווה את החלק הפדגוגי של התוכנית, באופן פרטני או קבוצתי ובהתאם לצרכיו של כל תלמיד. בהיל”ה מועסקים מורים בכל מקצועות הלימוד הנדרשים. היחידה מכוונת להגיע עם כל התלמידים להישג לימודי של 12 שנות לימוד לפחות. בעלי היכולת מבין התלמידים יקבלו את כל התמיכה הנדרשת כדי לגשת לבחינות הבגרות, עד לתעודת בגרות מלאה. הפעילויות החברתיות-ערכיות ביחידה יכללו, בין היתר, הכנה לצה”ל ותרומה לקהילה. הלימודים ביחידה יתקיימו במבנה בית ספר פסגת אמיר.

“אנו מקדמים תפיסה ביחד עם מחוז חיפה במשרד החינוך לעבודה משותפת בין היחידה לקידום נוער לבין הקב”ס (קצין ביקור סדיר) של אגף החינוך”, אומר מנהל אגף החינוך בעירייה, ישראל שלו. “אנו מקימים את היחידה כדי לתת מענה חינוכי ולימודי לכל בני הנוער בחריש, כולל לילדים הנמצאים על קצה הרצף. אנו מאמינים שברגע שעובדים נכון עם בני הנוער, גם כאלה שהם בעלי קשיים מיוחדים, ניתן להגיע איתם להכרה ביכולותיהם וחוזקותיהם, ולהצעיד אותם לעתיד טוב יותר”.

יחידה לקידום נוער
יחידה לקידום נוער