חדש בחריש ב-1 בספטמבר: בית ספר יסודי לחינוך מיוחד!

לתיכון פסגת אמיר לחינוך מיוחד, באותו קומפלקס, יצטרף בית הספר היסודי פסגת אמיר שעובר לחריש מהיישוב קציר. המשמעות המרכזית: תלמידי חריש לא יצטרכו לצאת מהעיר, ויזכו לרצף חינוכי מכיתה א'-י"ב ליד הבית

עיריית חריש מרחיבה את המענה החינוכי לילדי החינוך המיוחד, ובשנת הלימודים הקרובה יתחיל לפעול בחריש בית ספר יסודי לחינוך מיוחד “פסגת אמיר”. בית הספר היסודי עובר לחריש מהיישוב קציר, וישכון יחד עם תיכון פסגת אמיר לחינוך מיוחד באותו קומפלקס ברחוב אורן 60.  

כמו תיכון פסגת אמיר, גם בית הספר היסודי נותן מענה טיפולי לבעיות לילדים עם קשיים רגשיים והתנהגותיים. בבית הספר 60 תלמידים בכיתות א’-ח’, ויהיו בו את כל האמצעים החינוכיים הנדרשים, כמו חדרי טיפול וכד’. 

הבשורה המרכזית מבחינת תלמידי החינוך המיוחד מחריש והוריהם היא שהם לא ייאלצו לנסוע בכל יום למסגרת לימודית מחוץ לעיר, ויקבלו את המענה שהם זקוקים לו כאן בחריש. נוסף לכך, שני בתי הספר פסגת אמיר, היסודי והתיכון, יוצרים יחד רצף חינוכי מכיתה א’ ועד כיתה י”ב. 

המנהל ליאור שוורץ: “בית החינוך ‘פסגת אמיר יסודי’ הוא מקום מיוחד עם הרבה קבלה והכלה שמאפשר לכל תלמיד ללמוד, להתקדם ולהתפתח בקצב שלו ולהבליט את המיוחד שבו ואת חוזקותיו. נוסף ללמידה חווייתית בשילוב משחקים, כל תלמיד מקבל טיפול רגשי פעם בשבוע. תלמידים שמוכשרים בספורט, אומנות, נגינה ושירה, משתתפים בקבוצות מצוינות אחת לשבוע”.  

מנהל מחלקת החינוך המיוחד בעירייה, איציק תייר: “עיריית חריש רואה בפיתוח מערכת החינוך המיוחד בעיר ערך של ממש. אנחנו משקיעים הרבה מאמצים ומשאבים כדי לתת לילדי החינוך המיוחד את המענה המותאם בעבורם באופן מקצועי וקרוב לבית”.