חדש בחריש: המרכז למשפחה המיוחדת

העירייה פתחה את המרכז למשפחה המיוחדת עבור משפחות לילדים עם צרכים מיוחדים. המטרה: לחזק את החוסן המשפחתי באמצעות פעילויות מגוונות

העירייה פתחה את המרכז למשפחה המיוחדת עבור משפחות לילדים עם צרכים מיוחדים.

המרכז, שממוקם בביה”ס פסגת אמיר, יהיה הבית של המשפחות המיוחדות, המקום להרגיש שווה, לקבל כלים, לקחת אוויר ולצמוח כפרט וכקהילה.

המרכז הוקם על ידי העירייה בשיתוף הנהגת ההורים לצרכים מיוחדים בחריש, ובסיוע מתנדבות “שלי שלך”, החנות החברתית של העירייה, שתרמו את הכנסות החנות לאירוע הפתיחה ולסדנאות ופעילויות עתידיות.

המרכז מיועד לשלוש אוכלוסיות מרכזיות: אוטיזם, מש”ה ושיקום פיזי (שיתוק מוחי) לצד מענה לאוכלוסיות רחבות ופעילויות פתוחות, ומטרתו לחזק את החוסן המשפחתי באמצעות סדנאות, קבוצות תמיכה, הנגשת מידע ומיצוי זכויות לבני המשפחה, כולל הורים, אחים, סבים וסבות.

ראש העיר יצחק קשת: “הקמת המרכז לא הייתה יוצאת לפועל בלי חיבורים, וכאן היו הרבה: הנהגת ההורים לילדים עם צרכים מיוחדים בחריש, האגף לשירותים חברתיים, מחלקת חינוך מיוחד שהביאה את הרעיון למיקום, מנהל ביה”ס פסגת אמיר ליאור שוורץ שהסכים לארח, מתנדבות ‘שלי שלך’, שאימצו את המרכז ותרמו את הכנסות החנות. אבל תודה מיוחדת מגיעה לאישה עם לב ענק, שלפני 3 שנים נכנסה אליי למשרד ואמרה שיש לה חלום: להקים בית למשפחה המיוחדת שבו כל אחד ירגיש שיש מי שרואה אותו ושהוא לא שקוף. חברת מועצת העיר לשעבר פרח קוזחי, בעצמה אימא לילדות עם צרכים מיוחדים, לקחה על עצמה בקדנציה הקודמת את התחום החשוב הזה, יזמה את הקמת המרכז ופשוט נתנה את הלב והנשמה למען המשפחות המיוחדות. שמח כל כך שהגשמנו לה את החלום”.

לפרטים נוספים ניתן לפנות בטל’ 052-5276139