חדש וחדשני בחריש: בית ספר טבע

בית הספר הוקם במסגרת קומפלקס גני הטבע שהחלו את פעילותם בשנה שעברה. כמו הגנים, גם בית הספר נבנה על בסיס ערכים סביבתיים, עם מרחבי טבע נגישים למשחק ולחוויית טבע

בית הספר היסודי החדשני שהוקם במסגרת הקונספט של גני הטבע הייחודים יפתח את שעריו השנה. בית הספר נבנה בקומפלקס אחד עם הגנים ובבסיסו ערכים סביבתיים כמו זיקה לטבע, חיבור לסביבה, קיימות ומחזור. במבנה ישכון בית הספר “כנפי רוח בנות”.

כמו בתי הספר החדשים האחרים, גם בית הספר החדש, שתוכנן על ידי אדריכל אריאל גושן, הוקם לאור התפיסה החינוכית של העירייה: “למידה ממוקדת תלמיד”. בבית הספר נבנו שלוש קומות, ובהן 18 כיתות לימוד. הוקמו בו מרחבי טבע נגישים למשחק וחוויית טבע, שמטרתם לעורר יצירתיות, דמיון וסקרנות בקרב התלמידים.

במסגרת החדשנות הפדגוגית שמובילה עיריית חריש, הכיתות יהפכו למרחבי למידה משותפים סביב החצר הפנימית ובית הספר יחולק לקהילות למידה בגדלים משתנים. מרחבי הלמידה בבית הספר יותאמו למגמות הלימוד. בכל אחת יהיה מתחם ובו חדר מורים, חדר לימוד פרטני וכיתות שנפתחות למרחב למידה אחד. כמו כן, בכל קומה יהיו כיתות חוץ, כאשר בקומה העליונה תהיה יציאה לחצר רחבת ידיים. בקומה העליונה יש חלל רב תכליתי, ובקומת הקרקע ספרייה.

המבנה תוכנן על פי ניצול מקסימלי של הטופוגרפיה במתחם, כאשר הכניסה היא מהחצר הפנימית בקומת הכניסה, וממנה אפשר לרדת לקומה התחתונה ולעלות לקומת הגג. האדמה “עוטפת” את הבניין כולו והופכת את החלל המרכזי והחצר למקום פעיל שאפשר לשבת בו, ללמוד ולקיים פעילויות.

גם החצרות בבית הספר הוקמו בגישה טבעית והן מיועדות ללימודים במסגרת מגמת טבע וסביבה. הוקם מגרש ספורט, המבנה יוקף ברשתות צבעוניות, וחופה בבריקים ובחומרים טבעיים.

מרחבי למידה משותפים מסביב לחצר. צילום- עמוס לוזון צלמים
מרחבי למידה משותפים מסביב לחצר. צילום- עמוס לוזון צלמים