יותר מ-200 תושבים התגייסו למערך המתנדבים שהקימה העירייה

המתנדבים מבשלים ארוחות חמות, עורכים קניות, מביאים תרופות, מבצעים שליחויות ואפילו מוציאים כלבים לטיול תוך הקפדה על כל ההנחיות העדכניות של משרד הבריאות

בחריש נותנים מכל הלב: יותר מ-200 מתנדבים התגייסו למערך המתנדבים שהקימה עיריית חריש לפני כחודש, ועד כה ביצעו מאות פעולות התנדבות למען תושבים הזקוקים לעזרה. מיד עם החרפת משבר הקורונה בישראל יזמה עיריית חריש הקמת מערך מתנדבים עירוני, מתוך הבנה שימים קשים בפתח ושתושבים רבים יזדקקו לעזרה. בראש מערך המתנדבים עומדת מעין מימון, מנהלת עבודה סוציאלית קהילתית באגף לשירותים חברתיים, והיא מנהלת אותו בשיתוף עם לשכת ראש העיר. יחד עמה פועלות העובדות הסוציאליות, אירית קסטן וטסה גונזלס. הצוות אחראי על קבלת פניות מצד תושבים המבקשים להתנדב, מתעדף את הפניות בהתאם לצורך ולדחיפות ומתאם את פעילויות ההתנדבות. רוב פניות המתנדבים מגיעות דרך אתר העירייה, באמצעות טפסי פנייה מקוונים לגיוס מתנדבים. רוח ההתנדבות בקרב אנשי חריש גדולה, כך מעידים המספרים, ובשלב זה התגייסו למערך המתנדבים יותר מ-100 תושבים.

איך זה עובד?

כל מתנדב ממלא טופס מקוון ייעודי שבו מוצעים ששה תחומי התנדבות: בישול ארוחות חמות, עריכת קניות בסופר כולל סיוע בארגון הקניה ושינוע (כאשר האדם הזקוק לסיוע משלם), שינוע תרופות, הוצאת זבל מהבית, הוצאת כלבים ושליחויות כלליות. חשוב להדגיש כי סיוע זה מיועד לתושבים שנקלעו לבידוד או למשבר עקב המצב. העירייה הציבה מספר קריטריונים להתנדבות בעת הזאת: יכולים להתנדב רק תושבים עד גיל 60 ללא מחלות רקע, שלא שהו בחו”ל בשבועיים האחרונים. על המתנדב לחתום על טופס הצהרת בריאות. במהלך ההתנדבות נדרש המתנדב להקפיד על כללי הזהירות וההיגיינה: לשמור על מרחק של 2 מטר לפחות בינו לבין אחרים, להימנע מלחיצות ידיים ולעדכן את גורמי המקצוע העירוניים אם נתקל בתושב שאינו חש בטוב. חשוב להדגיש, כי כל המתנדבים לא נכנסים לבתים, לא פוגשים את הפונה שביקש את הסיוע ומניחים את השליחות מחוץ לבית. מתנדבים המפנים את הזבל לתושבים שנקלעו לבידוד משתמשים בכפפות. כל פעולת התנדבות יוצאת לדרך רק לאחר שהמתנדב מקבל תדרוך פרטני מצוות מערך המתנדבים ורק בהתאם למגבלות ולהנחיות של משרד הבריאות.

נתינה קהילתית אמיתית

עד כה תיאם מערך המתנדבים מאות פעולות התנדבות בחריש. הנה כמה דוגמאות להמחשת המיזם העירוני הייחודי והסיפורים האנושיים שמראים מהי נתינה קהילתית אמיתית: תושבת שנקלעה למשבר כלכלי עקב המצב, נותרה בערב שבת ללא ארוחת ערב. הצוות המנהל את מערך המתנדבים תיאם התנדבות של תושבת מקומית, בעלת לב חם ורצון רב לעזור, שנרתמה מיד לסייע. לא חלפה שעה, וכבר המתנדבת הגיעה אל המשפחה עם סירים של ארוחה בשרית חמה ותוספות. במקרה אחר קיבל צוות מערך המתנדבים פנייה שהגיעה לעירייה על משפחה במשבר קשה, ללא אוכל. הצוות תיאם התנדבות של מתנדבת שהלכה מיד לקנות מוצרי מזון לילדים, ותוך זמן קצר הביאה להם הכול לבית. במסגרת פעילות התנדבותית אחרת, שינע מערך המתנדבים 100 ארוחות חמות לקשישים נזקקים תושבי העיר שמימן משרד הרווחה. כך מבצע מערך המתנדבים גם פעולות רבות של שינוע תרופות לקשישים. ועוד פעולת התנדבות הנוגעת ללב: מתנדבים אפו עוגות לקראת שבת, והניחו אותן בפתח הבית של חמש משפחות נזקקות.

“יש פה ערבות הדדית מאוד גדולה, הירתמות ורצון גדול לסייע”, משתפת מעין מימון. “ישנה היענות מרגשת בקרב תושבי חריש, והסיוע של המתנדבים מרחיב את הלב. התפקיד שלנו כעובדי עירייה הוא לארגן ולתעל את האנרגיות המדהימות האלה, כדי שההתנדבות תתבצע בצורה היעילה ביותר”.

רוצים להתנדב? הירשמו.

יש מי שזקוק לעזרה שלכם!

מערך המתנדבים
מערך המתנדבים