מועצת העיר אישרה: חריש תצטרף לבית העלמין האזורי שיוקם בקיסריה

במקום להקים בית עלמין בחריש, שיגביל את סביבתו, ישפיע על הנוף של העיר ויהיה כרוך בעלויות פיתוח יקרות בשטח הסלעי, תקבל חריש חלקה משלה בבית העלמין האזורי העתידי. העירייה תהיה מעורבת בתכנון החלקה וניהול הקבורה יתבצע על ידה באופן אוטונומי

מועצת העיר אישרה בישיבתה הערב את הצטרפות העירייה לבית העלמין האזורי שיוקם בקיסריה. חריש תקבל חלקה משלה בבית העלמין, תהיה מעורבת בתכנונה ותנהל את הקבורה באופן אוטונומי.

רשויות רבות בישראל הצטרפו לקבורה בבתי עלמין אזוריים (כמו תל רגב וירקון, למשל). למיזם הקמת בית העלמין האזורי בחולות קיסריה כבר הצטרפו מספר רשויות מקומיות, ובהן: פרדס חנה-כרכור, זיכרון יעקב, אור עקיבא, קיסריה ובנימינה. עיריית חריש בחנה את סוגיית הקבורה במשך תקופה ארוכה ופנתה לקבלת חוות דעת מומחה. חוות הדעת של אורית מסמי, יועצת ומלווה פרוייקטים בתחום הקבורה, הציגה את היתרונות והחסרונות בהקמת בית עלמין בתוך העיר אל מול הצטרפות לקבורה בבית העלמין האזורי בחולות קיסריה.

על פי חוות הדעת, בית עלמין בתוך העיר הוא אמנם נגיש יותר, בעל אופי מקומי ומאפשר עצמאות ושליטה בהליכי התכנון, אך בית עלמין בתוך העיר מגביל את השימוש בסביבה שלו ויש לו השפעה על הנוף והמראה של העיר. יתירה מזו, השטח הסלעי שבו שוכנת חריש מייקרת את עלויות הפיתוח, וגם התכנון וההקמה כרוכים בעלויות נכבדות.

על פי חוות הדעת, בית העלמין בחולות קיסריה יוקם במרחק נסיעה סביר מחריש (כ-20 דקות בקירוב). הקמת בית עלמין אזורי מלווה בסיוע פיננסי של המדינה וכל עלות הקמת התשתיות שבו תתחלק בין כל גופי הקבורה השותפים. העירייה תוכל להיות מעורבת בתכנון החלקה שתוקצה לחריש, ניהול הקבורה בחלקה יתבצע על ידה והיא תמנה נציג מטעמה שייצג את האינטרסים שלה במנהלת בית העלמין.

“על פי התחזיות כיום, הקמת בית העלמין האזורי בחולות קיסריה צפויה להסתיים בתוך שלוש שנים”, מסביר ראש העיר יצחק קשת. “הצטרפות חריש לבית העלמין האזורי תחסוך עלויות רבות לקופה הציבורית של העיר. זה הדבר הנכון לעשות”.