מיתון התנועה עובד: אפס הרוגים בתאונות דרכים בחריש

נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים: במשך 4 שנים התרחשו בתוך חריש 34 תאונות, ש-29 מתוכן היו תאונות קלות

זו בדיוק הסיבה שהכבישים בחריש לא רחבים מדי!

חריש היא העיר הראשונה בישראל שמתוכננת כולה על פי עקרונות של מיתון וריסון תנועה, ומנתוני השנים האחרונות של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (2022-2019, נתוני שנת 2023 עדיין לא נמסרו) עולה נתון מדהים: אפס הרוגים בתאונות דרכים בחריש!

מהם אזורי מיתון תנועה? מדובר ברחובות שתוכננו כך שכלי רכב ייסעו בהם לאט ובטוח יותר, בעזרת אמצעים הנדסיים שונים כמו פסי האטה, צמתים מוגבהים, רדיוסי פנייה קטנים ונתיבי נסיעה שאינם רחבים מדי. המטרה היא הפחתת מספר התאונות וחומרתן.

הנתונים מוכיחים היטב שזה עובד: במשך 4 שנים התרחשו בתוך חריש 34 תאונות, ש-29 מתוכן היו תאונות קלות – כלומר ללא נפגעים או עם פגיעות קלות שלא הצריכו אשפוז של יותר מ-24 שעות. רק 5 תאונות הוגדרו על ידי הרלב”ד כתאונות קשות (תאונות שבהן היה לפחות נפגע אחד שהתאשפז למשך יותר מ-24 שעות). שלוש מתוך התאונות האלה התרחשו בשד’ דרך ארץ.

מנהלת מטה הבטיחות בדרכים בעירייה, אופיר לוי, מסבירה שבתחילת השנה הסתיימה סלילת פסי האטה לאורך כל שד’ דרך ארץ, והם מסייעים כעת מאוד למיתון התנועה ברחוב המרכזי של העיר ולהפחתת הסיכון לתאונות ולנפגעים.