מכרז חדש לשיווק מתחמי תעסוקה ומסחר במעו”ף

במכרז החדש מחירי המינימום להגשת הצעות עבור הקרקע נמוכים בכמעט 30% מהמחירים הקודמים של אותם מגרשים לפני כשנה. שטחם הכולל של המגרשים במכרז הוא יותר מ-25 דונם

מתקדמים לקראת יצירת עוד מקומות תעסוקה בחריש: פורסם מכרז חדש לשיווק שלושה מתחמי תעסוקה ומסחר בשכונת מעו”ף. במכרז החדש מחירי המינימום להגשת הצעות עבור הקרקע נמוכים בכמעט 30% מהמחירים הקודמים של אותם מגרשים לפני כשנה.

שטחם הכולל של המגרשים במכרז הוא יותר מ-25 דונם, עם זכויות בנייה של יותר מ-100,000 מ”ר.

הייחודיות של מכרזים אלה לעומת המכרזים הקודמים היא הפחתת מחירי המינימום להגשת הצעות עבור הקרקע. העירייה פעלה רבות מול רמ”י כדי לשכנע את הצוותים המקצועיים שהורדת מחירי המינימום הכרחית על מנת להגדיל את הביקוש למגרשים אלה, בוודאי בתקופה כלכלית מורכבת יותר ליזמים. ואכן, ברמ”י השתכנעו והורידו את מחיר המינימום על מנת להגביר את התחרות.

מחירי המינימום במכרז הנוכחי נעים סביב 1,200 ש”ח למ”ר של זכויות בנייה (בשילוב עלויות הקרקע והפיתוח), והם נמוכים באופן משמעותי ממחירים במכרזים דומים שהתפרסמו לאחרונה ברחבי הארץ. לשם השוואה, מחיר המינימום במכרז דומה במודיעין היה 1,700 ש”ח למ”ר, ובאלעד המחירים האמירו עד לכמעט 4,000 ש”ח למ”ר של זכויות בנייה.

כעת, לאחר שמאמצי העירייה להורדת מחירי המינימום נשאו פרי, העירייה תפעל ככל שביכולתה בתקופה הקרובה לְעַנְיֵן יזמים שונים במכרזי הקרקע.

בתמונה: בצהוב – המתחמים שיצאו לשיווק. בירוק – השטח שעליו יוקם בניין המשרדים הראשון בשכונת מעו”ף על ידי חברת ליאם הנדסה, הזוכה המכרז.