מרחבי למידה משתנים וקירות זכוכית שקופים

בית הספר החדש בשכונת הפרחים, שבו ישכון תיכון אתגרי העתיד, תוכנן בהתאם לתפיסת החדשנות החינוכית המעודדת למידה בקבוצות בגדלים שונים ובצורות מגוונות. חלק מהקירות ניתנים להזזה, אחרים נבנו מזכוכית שקופה. במבנה הוקמו גם אמפי וספריה מעוגלת

אחד העוגנים המרכזיים בתפיסת החדשנות של עיריית חריש הוא לאפשר שיטות לימוד מגוונות באמצעות למידה בקבוצות בגדלים שונים. בעת בניית בית הספר החדש בשכונת הפרחים, שבו ישכון תיכון אתגרי העתיד, הושם דגש על היכולת של התלמידים ללמוד במרחבים משתנים, ושל המורים ללמד בקבוצות בגודל משתנה.

במבנה של אתגרי העתיד ניתן לחבר מספר חללי כיתה ומסדרונות למרחב למידה אחד. בבית הספר ישנם מרחבים פתוחים לחלוטין לצד כאלה הניתנים לסגירה באמצעות מחיצות, ואחרים הסגורים חלקית באמצעות מחיצות שקופות. האופציה לשנות את גודלו של מרחב הלמידה מאפשרת צורת למידה שונה ומשתנה, אם בדרך הלימוד המוכרת והקונבנציונלית, בישיבה שרועה או בלמידה בין אישית בקבוצות.

לרשות הלומדים עומדים גם חללים משותפים כמו ספריה או אודיטוריום. “מדובר במבנה מרשים מבחינה אדריכלית. יש בתיכון קירות ניידים וקירות זכוכית שקופים שנועדו לייצר הפרדה חלקית במרחבי הלמידה ושקיפות כלפי המרחב הכללי”, הסבירה אדריכלית העיר, גלי עבאדי. “ישנו אמפי גדול בכניסה למבנה, ספריה מעוגלת בחלל המרכזי, מגרש ספורט כפול וחללי כיתות הבנויים סביב מרחבים גדולים יותר, המאפשרים שקיפות וגם פרטיות”.

הבנייה החדשנית תסייע רבות לנהל שגרת לימודים בימים של אילוצי הקורונה.

מרחבי למידה
מרחבי למידה