מתחילים: פיילוט הרכב השיתופי שהעירייה מקדמת יוצא לדרך

הגיעו לחריש 3 כלי רכב שיתופיים במסגרת מיזם משותף עם חברת "שלמה סיקסט". העירייה הקצתה מקומות חנייה ברחבי העיר למכוניות שיהיו זמינות להשכרה ישירות באפליקציה. המפתח יחכה לכם ברכב. המטרה: בחינת פתרון תחבורתי זמין שיאפשר לצמצם את הצורך באחזקת רכב פרטי

שלושה כלי רכב שיתופיים הגיעו ביום רביעי (20.1.21) לחריש במסגרת מיזם משותף של העירייה עם חברת “שלמה סיקסט”. מדובר בפיילוט שנועד לבחון פתרון תחבורתי זמין, יעיל ונוח לשירות התושבים, שיאפשר לצמצם את הצורך באחזקת רכב פרטי או רכב שני במשפחה. לטובת המיזם הקצתה העירייה שתי חניות בחניון הציבורי שברחוב תמר ואחת ברחוב סביון שבשכונת הפרחים, והוא יימשך כארבעה חודשים.

איך זה יעבוד?

כלי הרכב של חברת “שלמה סיקסט” יהיו זמינים לנסיעות 24 שעות ביממה באמצעות האפליקציה “שלמה סיקסט רכב שיתופי” – בלי דמי מנוי, בלי צורך להזמין מראש ובלי צורך לעמוד בתור.

פתיחת הרכב תתאפשר באמצעות הסמארטפון, והמפתח כבר יחכה לכם בפנים. ההשכרה היא ל-24 שעות במחיר של 159.90 שקל (ל-150 ק”מ, כולל ביטול מלא של השתתפות עצמית. השירות כולל נהג צעיר וחדש עם ותק של לפחות שנה עם רישיון נהיגה). בסיום השימוש מחזירים את הרכב לאותה נקודה.

חניות הרכב השיתופי שהקצתה העירייה סומנו בתמרור מיוחד ונצבעו בצבע מבדיל מהשאר. פיילוט כזה כבר נעשה בערים אחרות כמו רחובות, גבעת שמואל ואריאל.

ראש העיר יצחק קשת: “הפיילוט שאנחנו מתחילים היום יוצר פתרון יצירתי לתושבים, שיאפשר להפחית את השימוש ברכב פרטי. בשלב הראשון בחרנו להציב שתי חניות בחניון הציבורי ברחוב תמר, וחנייה אחת בשכונת הפרחים שתשרת גם את תושבי הפרחים וגם את תושבי שכונת מעו”ף. אם אכן יהיה ביקוש והפיילוט יצליח, נבחן את האפשרות להרחיב את המיזם ולהקצות חניות נוספות ברחבי חריש לרכב שיתופי”.

רכב שיתופי רחוב תמר
רכב שיתופי רחוב תמר