מתקדמות העבודות להקמת מחלף מג”ב

המחלף יבטל את צומת מג"ב, את הכיכר ואת קטע הכביש שבין הצומת לכיכר, וצפוי להקל את עומסי התנועה. על פי הערכת נתיבי ישראל, הוא צפוי להיפתח לתנועה ברבעון הראשון של שנת 2022. העירייה פועלת בניסיון להקדים את לוחות הזמנים

מתקדמים:

שלב הביצוע בפרויקט הקמת מחלף משמר הגבול נמצא בימים אלו בעיצומו. המחלף, שנבנה על ידי נתיבי ישראל ומקודם במרץ על ידי העירייה ומשרד התחבורה, עתיד להיות שער הכניסה לעיר, ועל פי נתיבי ישראל צפוי להיפתח לתנועה ברבעון ראשון של שנת 2022. העירייה פועלת בניסיון להקדים את לוחות הזמנים. מחלף מג”ב יהפוך את חריש לאחת הערים הנגישות ביותר לכביש 6, וצפוי להקל באופן משמעותי את עומסי התנועה בדרכי הגישה לעיר.

רמזור במקום כיכר

המחלף החדש, שמוקם בימים אלה ממערב לצומת משמר הגבול הקיים כיום, יבטל את הצומת וכן את קטע הכביש שבין הצומת לכיכר שעל כביש 574. במקום הכיכר יוקם צומת מרומזר ובו שני נתיבי נסיעה לכל כיוון, וגם גשר מעל כביש 65 (כביש ואדי ערה) אשר יאפשר תנועה רציפה לנוסעים בכביש זה. כמו כן, סמוך לפנייה מכביש 65 לחריש ייבנה מעבר תת קרקעי למשתמשי תחבורה ציבורית (הולכי רגל). במסגרת הפרויקט כבר הוסדרו הכניסות הקיימות לקיבוץ ברקאי ומחנה שלמה.

השקעה של מאות מיליונים

את עבודת תכנון המחלף החלה נתיבי ישראל כבר לפני כארבע שנים, ועלותו של הפרויקט עומדת על כ-550 מיליון שקל. העבודות ההנדסיות לקידום זמינות הקרקע בהיקף של כ-50 מיליון שקל הסתיימו כבר, וכך גם חפירות רשות העתיקות בהיקף של 100 מיליון שקל ועבודות העתקת המוביל הארצי על ידי מקורות בהיקף של כ-100 מיליון שקל.

במסגרת הפרויקט הושם דגש משמעותי על פיתוח נופי בסביבת המחלף, כולל הסטה והסדרה נופית של נחל עירון בתוואי הפרויקט ומתן אפשרות עתידית לקישוריות בין הפרויקט לבין מיזמי ענק עתידיים כמו נתיב תחבורה ציבורית בכביש 65 ומסדרון תחבורתי לרכבת.

עוגנים תחבורתיים

ההחלטה על הקמת המחלף אושרה בהחלטת ממשלה עוד בשנת 2015 וכעת הוא קורם עור וגידים. חריש מתפתחת בקצב מואץ, וכפועל יוצא מכך גדל כל הזמן נפח התנועה בדרכי הגישה אליה. מחלף מג”ב צפוי לשחרר הרבה לחץ מהכניסה והיציאה לעיר, והוא אחד מהעוגנים התחבורתיים החשובים של חריש.

העבודות על מחלף מג'ב. צילומים- באדיבות הקבלן המבצע חברת שיכון בינוי
העבודות על מחלף מג'ב. צילומים- באדיבות הקבלן המבצע חברת שיכון בינוי