נבחר קבלן להקמת כביש הכניסה הדרומית לחריש

פרויקט הקמת כביש 611 מתקדם שלב נוסף: קבוצת אשטרום נבחרה במכרז להקמת הכביש. השלב הבא: פינוי התשתיות בתוואי


פרויקט הקמת כביש הכניסה הדרומית לחריש מתקדם שלב נוסף: המכרז של חברת נתיבי ישראל הסתיים, וקבוצת אשטרום נבחרה להיות החברה שתקים את כביש 611.

היציאה למכרז ולשלבי הביצוע מתוקצבת במסגרת החלטת הממשלה החדשה לחריש שהתקבלה לפני שנה לאחר מאמצים גדולים של העירייה.

עבודות מקדימות כבר בוצעו בשטח, וגם שלב התכנון המפורט של הכביש כבר הסתיים. כעת, עם בחירת החברה שתבצע את הפרויקט, השלב הבא הוא פינוי התשתיות מתוואי הכביש כדי לאפשר את עבודות ההקמה.

פרויקט הקמת הכביש החדש כולל בין היתר את הקמתם של ארבעה גשרים, שביל אופניים לכל אורכו, מעברים לבעלי חיים, שיקום נופי ועוד. הכביש החדש ייצא משד’ האחווה סמוך לשכונת הפרחים ויתחבר לכביש 574, ויהיה הבסיס לחיבור ישיר של חריש לכביש 6 בהמשך. חברת הניהול של הפרויקט מטעם נתיבי ישראל היא חברת “אתגר הנדסה”.

העבודות המקדימות בשטח. צילום: אתגר הנדסה

ראש העיר יצחק קשת: “הדרישה החד-משמעית שלנו לחבר את חריש לכביש 6 נתקלת כבר כמה שנים בהתנגדות של משרד התחבורה. אנחנו לא מוותרים. כביש 611 החדש מקדם אותנו למטרה, ואני מאמין שיהיו בשורות בעניין הזה”.

הקמת כניסה נוספת לחריש היא חלק בלתי נפרד מההתפתחות של חריש והתקדמות האכלוס. המהלך הזה מצטרף לפתיחת מחלף מג”ב לפני שנה וחודשיים, שהקלה באופן דרמטי על עומסי התנועה ביציאה מחריש ובכניסה אליה בשעות העומס, ולעשרות נסיעות ביום בתחבורה הציבורית לחריש וממנה שנוספו בספטמבר האחרון. מהלך נוסף וארוך טווח שהעירייה מקדמת מול הממשלה הוא רכבת לחריש. בלחץ העירייה אושרה לאחרונה בחינת חלופה להקמת תחנת רכבת בחריש, סמוך לכניסה לעיר.

הדמיית כביש 611 (חברת נתיבי ישראל)