עדכון: הלימודים צפויים להיפתח ביום ראשון

צבע הרמזור השבועי של חריש עודכן והפך לכתום בהיר. העדכון יאפשר את פתיחת הלימודים כבר ביום ראשון הקרוב (כפוף לאישור הממשלה)

עדכון דרמטי: בעקבות מאמצים גדולים שהוביל ראש העיר יצחק קשת מול משרד הבריאות, עודכן צבע הרמזור השבועי של חריש והפך לכתום בהיר . העדכון יאפשר את פתיחת הלימודים כבר ביום ראשון הקרוב (כפוף לאישור הממשלה).

אלה הפרטים:

בנקודת הזמן שבה נקבעו צבעי הרמזור השבועיים של היישובים בכל הארץ נתוני התחלואה של חריש היו ממש על הגבול שבין הצבע “כתום בהיר” (שמאפשר פתיחת מוסדות חינוך) לבין “כתום כהה” (שלא מאפשר פתיחת מוסדות חינוך). מרגע שנקבע שהצבע של חריש הוא “כתום כהה” פתחה העירייה במרתון של בדיקת הנתונים מול משרד הבריאות. העירייה העבירה למשרד נתונים משלה, ולאחר שהוצלבו הנתונים התברר שברגע הקובע את צבעי הרמזור – חריש הייתה בצבע “כתום בהיר”. לאור דרישת ראש העיר, יודיע משרד הבריאות רשמית שהצבע של חריש הוא “כתום בהיר”. המשמעות היא שנוכל לפתוח את מוסדות החינוך ביום ראשון הקרוב, בהתאם למגבלות הארציות.

זו בשורה משמחת, אבל לפתיחת מוסדות החינוך עלולות להיות השלכות על מצב התחלואה בחריש. הנתונים של אתמול אחרי הצהריים והיום מצביעים על היקף תחלואה רחב בחריש, בעיקר בקרב ילדים. נכון לשעות הצהריים היום ישנם בחריש 108 ילדים ובני נוער חולים. 47 מהם פעוטות, 22 ילדים בגילי 4-6, 30 ילדים בגילי 7-12 ועוד 9 בני נוער עד גיל 18. יותר מחצי מכלל החולים בעיר (198) הם ילדים ובני נוער.

לאור ההתפתחויות גיבש ראש העיר יצחק קשת, בתמיכת חברי מועצת העיר, את המתווה הבא:

  • הלימודים ייפתחו ביום ראשון בכל המסגרות בהתאם למגבלות הארציות וכפוף לכך שהממשלה תאשר את המלצות משרד הבריאות (הודעה על פעילות הצהרונים תימסר בהמשך).
  • חוגים ופעילויות פנאי בשעות אחר הצהריים לא יתקיימו, למרות שההנחיות מאפשרות את פעילותם.
  • עידוד הורי תלמידי בתי הספר להצטרף לתוכנית הארצית “מגן חינוך” בחריש. התוכנית תאפשר להשאיר את בתי הספר פתוחים גם במקרה שבו חלילה חריש תוגדר שוב בצבע “כתום כהה” או אדום. התוכנית מעמידה תנאי מרכזי אחד לפתיחת בתי הספר: הסכמה כתובה מראש של 75% לפחות מההורים ומאנשי הצוות החינוכי בכל בית ספר, לקיום בדיקת קורונה אחת לשבוע לכל תלמיד ואיש צוות. כל בית ספר בחריש שיגייס את ההסכמות הדרושות יוכל להיכנס לתוכנית. פרטים מדויקים נמסרו להורים בקרוב.
  • כל צעדי החירום שעליהם הכריזה העירייה אתמול יישארו בתוקף עד להודעה חדשה: תגבור אינטנסיבי של האכיפה, סגירת בתי הכנסת, עידוד חיסונים, הפעלת מגן חינוך.

תושבים יקרים, כולנו רוצים לבלום את התפשטות המגפה ולחזור לשגרה כמה שיותר מהר, ולא למצוא את עצמנו סוגרים שוב את מוסדות החינוך בעוד שבוע. יש רק דרך אחת לעשות את זה: על כל אחד מאיתנו לגלות אחריות אישית וקהילתית, ולשמור על כל ההנחיות. למען החינוך של ילדינו, אנו מבקשים מכולם להימנע מהתקהלויות מיותרות במרחב הציבורי! רק כך נוכל להתמודד כראוי עם הקורונה.

מוסדות חינוך
מוסדות חינוך