עדכונים חשובים לתושבי חריש על היערכות העירייה לחגים ולסגר

מחר (יום שישי, 18.9) מהשעה 14:00 ייכנס לתוקף המתווה המהודק (סגר) שיישאר בתוקף עד ליום ראשון, 11.10, בכפוף להערכת מצב התחלואה ואישור הממשלה. עיריית חריש נערכה מבעוד מועד כדי להמשיך לפעול ולתת את השירות הטוב ביותר לתושבים.

מרכז שירות לתושב: מרכז השירות ימשיך לפעול גם בתקופת הסגר באמצעות מענה טלפוני בטל’ 106 או 6719*. שעות המענה הטלפוני וימי הפעילות מפורטים בתמונה המצורפת. אנו מזמינים את התושבים לקבל מידע ומגוון שירותים מכל מקום ובקלות גם באתר העירייה.

חינוך: מוסדות החינוך סגרו את שעריהם, למעט חינוך מיוחד, פנימיות וחריגים נוספים. בכל בתי הספר והגנים נערכים להפעיל מערך של למידה מרחוק בימי הלמידה בתקופת החגים ומערך של קשר אישי עם הילדים. הלמידה מרחוק תתבצע על פי מתווה משרד החינוך בכל שכבות הגיל.

השירות הפסיכולוגי-חינוכי: השפ”ח של העירייה יתגבר את המענה בקו החם. מרגישים שהסגר סוגר עליכם? אתם או ילדיכם חשים במצוקה? הפסיכולוגים שלנו עומדים לרשותכם 24 שעות ביממה בטל’ 046186088. ניתן לפנות לשפ”ח גם בווטסאפ במספר 0526292531.

הסיור העירוני: ניידות הסיור העירוני ימשיכו בפעילות ביטחון שוטף, ויתמקדו באכיפה ומניעת התקהלויות וכן במניעת פעילות עבריינית במרחב הציבורי.

מתווה התפילות: העירייה נערכה להעמיד לרשות בתי הכנסת והמניינים הפועלים בחריש 41 כיתות נוספות במוסדות החינוך בעיר כדי שיוכלו לפצל את קבוצות המתפללים ולקיים את תפילות ראש השנה בהתאם להנחיות ולהגבלות משרד הבריאות. מספר הכיתות נקבע בהתאם להערכות הגבאים בדבר מספרי המתפללים הצפויים. העירייה תצייד את הכיתות בכ-400 כיסאות וכ-200 מחזורי תפילה.

על פי נוסחת חישוב מספר המתפללים המותר בראש השנה, בכל כיתה בחריש יכולים להתפלל עשרה אנשים בלבד. הסיור העירוני של אגף הביטחון יעבור במהלך החג במקומות התפילה וימנע התקהלויות אסורות. אנו קוראים לכל המתפללים להקפיד הקפדה יתירה על כל ההנחיות, ובעיקר על מניעת התקהלויות מעבר למספר המתפללים המותר. פרטים נוספים על מתווה התפילות המותר מופיעים באתר העירייה.

תגבור מערך פינוי האשפה: אנו צופים עלייה משמעותית בכמויות האשפה בימי הסגר והחגים, ונערכים מבעוד מועד לתגבור מערך פינוי האשפה בעיר, בעיקר בערבי החג ובצאת החגים, על מנת לשמור על סביבה עירונית נקייה ונעימה. שעות פינוי האשפה יימשכו עד לכניסת החג ובצאת החג בשעות הערב המאוחרות. אנו שבים ומזכירים שיש להשליך את שקיות האשפה כאשר הן סגורות הרמטית לתוך הפח הטמון. אין להשליך קרטונים לתוך פח הטמון. ימי פינוי הפסולת הגושית והגזם נשארים כסדרם, ויש להקפיד על הוצאת הפסולת והגזם בימים ובשעות המוגדרים.

חלוקת סלי מזון ופעילות האגף לשירותים חברתיים: התקיימה חלוקה של מאות סלי מזון למשפחות נזקקות בחריש, בשיתוף עמותות סיוע מקומיות. במהלך החג יפעל האגף לשירותים חברתיים במתכונת חירום, וייתן מענה לפניות דחופות באמצעות המוקד העירוני. במהלך ימי הסגר שאינם ימי חג פעילות האגף תימשך כסדרה. בשל מגבלות הקורונה לא תתקיים קבלת קהל במשרדי האגף. לפניות יש להתקשר למרכז שירות לתושב.

להנחיות ופרטים נוספים ניתן להיכנס לאתר העירייה או לפורטל החירום הלאומי של פיקוד העורף.

ונסיים בבשורה: ניידת התרבות של עיריית חריש חוזרת! אחרי ההצלחה הגדולה בימי הסגר הראשון, החל מהשבוע הבא תקיים ניידת התרבות מופעי רחוב ללא התקהלויות ובהתאם להנחיות וההגבלות. בהמשך נפרסם את מועדי ומיקומי המופעים. חכו לנו במרפסות!

מערכת גשמים משמעותית
מערכת גשמים משמעותית