עיריית חריש זכתה במקום השני בפרס החדשנות הארצי

עוד סיבה לגאווה: עיריית חריש זכתה במקום השני בפרס החדשנות הארצי של המרכז לשלטון מקומי בזכות תפיסה חדשנית וייחודית בניהול רשות מקומית הלקוחה מהעולם העסקי.

ראש העיר, יצחק קשת: “העירייה בנתה את כל המערכת המוניציפלית באופן ששם את הלקוח – התושב – בראש סדר העדיפויות. מערכות מתקדמות ומבוססות נתונים מאפשרות לעירייה לשפר כל העת את חווית הלקוח ואת השירות”.

חוויית לקוח, מערכות מתקדמות מבוססות נתונים והקמת ארגון על פי פרמטרים הלקוחים מהעולם העסקי – כך נראה סטארט-אפ מוניציפלי ועל כך קיבלה היום (חמישי) עיריית חריש את המקום השני והמכובד מאוד בפרס החדשנות הארצי של המרכז לשלטון מקומי.

עיריית חריש התמודדה על הפרס מול 55 רשויות מקומיות שניגשו לתחרות “פרס החדשנות של המרכז לשלטון מקומי בישראל”. התחרות מבקשת “להכיר בחשיבות החדשנות כמפתח להתמודדות עם אתגרים שירותיים, כלכליים, תפעוליים וסביבתיים לתושב”. הפרס מהווה הוקרה על חדשנות, מקוריות, יצירתיות ויוזמה בתחומי השלטון המקומי בישראל.

בראש ועדת השיפוט עומד שר הפנים לשעבר אופיר פינס, מנהל המכון לשלטון מקומי באוניברסיטת תל אביב, והיא כוללת השתתפות נציגי המרכז לשלטון מקומי, החברה למשק וכלכלה ומרכז המועצות האזוריות בישראל. ועדת השיפוט בחנה פרמטרים מקצועיים קפדניים, ועל המשתתפים הוטל לעמוד בכמה בחינות לאורך הדרך. ממש כמו שיזמי סטארט אפ מגיעים למשקיעים, ומבקשים “למכור” את הרעיון והמיזם שלהם, ביקשו 55 רשויות מקומיות “למכור” את היוזמות החדשניות שלהם ולזכות בתחרות ובפרס כספי עבור הרשות.

עיריית חריש הציגה בתחרות את מיזם התפיסה החדשנית שלה בניהול רשות מקומית. במסגרת התפיסה הזו נבנתה מערכת מוניציפלית סביב התושב והשירותים הניתנים לו. עיריית חריש היא הרשות המקומית היחידה בישראל שהיא בעצם סטארט-אפ מוניציפלי. ככזו היא מאמינה בתפיסה אחרת של ניהול רשות, ובונה את מערכת העירייה לפי פרמטרים מהעולם העסקי ששם את השירות ללקוח – התושב – בראש סדר העדיפויות הארגוני שלו.

לדוגמה, עיריית חריש היא היחידה בקרב הרשויות שהתמודדו על הפרס, שהקימה אגף קשרי תושבים שנותן מענה מלא ומקיף לתושב. מדובר באגף רב-ערוצי המהווה “One Stop Shop” – יחידה אשר מאגדת את כל השירותים המוניציפליים לתושבי העיר תחת קורת גג אחת. בעוד שברשויות מקומיות אחרות אגפים נפרדים מעניקים שירותים שונים (גבייה, חינוך, תשלומי ארנונה וכו’), בעיריית חריש כלל השירותים לתושב מאוגדים באגף אחד המעניק להם את חוויית השירות האופטימלית: החל מקליטת תושבים חדשים; דרך תשלומי ארנונה ומים, רישום למוסדות חינוך ולחוגים ופניות למוקד העירוני; וכלה במידע על אירועים ופעילויות.

אחת הדרכים שבה באה לידי ביטוי התפיסה החדשנית של העירייה באגף קשרי תושבים, לדוגמה, היא הצבתו של מנהל מערכות המידע של הארגון, האחראי על פיתוח תשתיות טכנולוגיות, באגף קשרי תושבים ולא כיחידה בפני עצמה כמו בשאר הרשויות המקומיות. כפיפותו של מנהל מערכות המידע לראש אגף קשרי תושבים מביאה לכך שהמערכות הטכנולוגיות השונות מוטמעות בארגון מתוך ראיית צורכי התושב, השירות הניתן לו והדאגה לחוויית הלקוח שלו.

ראש העיר, יצחק קשת: “העירייה בנתה את כל המערכת המוניציפלית באופן ששם את הלקוח – התושב – בראש סדר העדיפויות. תפיסתה החדשנית של העירייה באה לידי ביטוי גם בפיתוח מערכות מתקדמות המבוססות נתונים שמנטרות את הנעשה בשטח כל הזמן ומאפשרות לה לשפר את העבודה העירונית, להעניק שירות טוב וממוקד יותר, לחסוך עלויות תפעוליות ועוד”.

פרס החדשנות של המרכז לשלטון מקומי מצטרף לפרסים קודמים שבהם זכתה העירייה, ולהכרה שהיא מקבלת מטעם משרד הפנים וממשלת ישראל על התנהלותה. על כך יעידו גם בקשותיהן של רשויות מקומיות לבוא לעיריית חריש וללמוד על שיטות הניהול החדשניות, המאפשרות הקמת עיר חדשה המחכה לתושביה עם מערכת חינוך איכותית, שטחים ציבוריים, מוסדות ציבור ומנגנון מוניציפלי מהמתקדמים בישראל – וכל זאת בתוך 3 שנים בלבד.

הפרס שקיבלה העירייה, בסך 75 אלף שקל, יושקע גם הוא יחד עם משאבים ותקציבים רבים, בהמשך שיפור השירות לתושבי חריש.

פרס החדשנות
פרס החדשנות