עלייה ארצית בתעריף הארנונה בשיעור 1.1% בשנת 2021

היום אישרה מועצת העיר את צו הארנונה של חריש הכולל גם את הגדלת ההנחות לנכים, הורים יחידניים, עולים שזכאים להנחה. הצו כולל גם הגדרת חיוב חדשה לקאנטרי קלאב

על פי הוראת משרד הפנים, בשנת 2021 יעלה תעריף הארנונה בשיעור של 1.1% בחריש כמו בכל היישובים בישראל. עלייה זו, שתחול על כל סוגי הנכסים, היא אוטומטית וגורפת ואינה נתונה כלל לשיקול דעתה של הרשות המקומית. יודגש שמלבד העלייה הארצית שהעירייה מחויבת בה, תעריף הארנונה בחריש למגורים ולעסקים לא יתייקר בשנה הבאה.

היום אישרה מועצת העיר את צו הארנונה של חריש לשנת 2021. מלבד העלייה הארצית בתעריף, הצו כולל את הגדלת ההנחות הארנונה לנכים, הורים יחידניים, עולים שזכאים להנחות ועוד. על פי הצו, הזכאות להנחה בארנונה עבור זכאים אלה תהיה על 130 מ”ר ולא רק עבור 100 מ”ר כיום.

כמו כן, העירייה הוסיפה בצו הארנונה הגדרת חיוב חדשה לקאנטרי קלאב עם החיוב המינימלי האפשרי, כדי לייצר ליזמים את התמריץ הכלכלי להקמת הקאנטרי.

יצוין כי צו הארנונה של חריש לשנת 2021 כולל גם הנחה בארנונה למשך שלוש שנים למפעלים גדולים שיבואו להשתקע בחריש – זאת במטרה לעודד הקמת מקומות תעסוקה בעיר.

ראש העיר, יצחק קשת: “משרד הפנים לא היה צריך לחייב את הרשויות המקומיות להעלות את הארנונה בשנה הבאה. משבר הקורונה עדיין בעיצומו, וזה לא הזמן להעלות מסים. אם זה היה תלוי בי לא הייתי מאשר את העלייה, אך התייקרות תעריף הארנונה היא אוטומטית ואינה תלויה באישורי או באישור מועצת העיר. בצו הארנונה החדש יש בשורות של ממש עבור אוכלוסיות שזקוקות לסיוע שלנו, ואני שמח שאנחנו יכולים להעניק את הסיוע הזה”.

עלייה ארצית בתעריף הארנונה
עלייה ארצית בתעריף הארנונה