פרויקט הקמת מחלף חריש נכנס לשלב הביצוע

עיריית חריש ומשרד התחבורה מקדמים במרץ יחד עם חברת נתיבי ישראל את הקמת המחלף שעתיד להיות שער הכניסה לעיר. המחלף יבטל את צומת מג"ב ואת קטע הכביש שמהצומת לכיכר, יקל משמעותית את עומסי התנועה ויהפוך את חריש לאחת הערים הנגישות ביותר לכביש 6.

בשורה טובה לחריש: פרויקט הקמת מחלף חריש (מחלף משמר הגבול) נמצא בימים אלו בתחילת שלב הביצוע. המחלף עתיד להיות שער הכניסה לעיר, והוא צפוי להיפתח לתנועה בעוד כשנתיים. מחלף חריש יהפוך את חריש לאחת הערים הנגישות ביותר לכביש 6 ויקל באופן משמעותי את עומסי התנועה בדרכי הגישה לחריש.

עיריית חריש ומשרד התחבורה מקדמים במרץ ביחד עם חברת נתיבי ישראל את פרויקט הקמת המחלף, שעבודת התכנון עליו החלה כבר לפני יותר משלוש שנים, ושעלותו עומדת על כחצי מיליארד שקל. מחלף חריש יבטל את צומת משמר הגבול הקיים כיום וכן את קטע הכביש שבין הצומת לכיכר שעל כביש 574. במקום הכיכר יוקם צומת מרומזר ובו שני נתיבי נסיעה לכל כיוון. בנוסף, תינתן עדיפות לתנועה מחריש ואליה על ידי הגדרת “גל ירוק” (רצף רמזורים ירוקים) במערכת הרמזורים. במסגרת הפרויקט יוקם גשר מעל כביש 65 (כביש ואדי ערה) אשר יאפשר תנועה רציפה לנוסעים בכביש זה. כמו כן, סמוך לפנייה מכביש 65 לחריש ייבנה מעבר תת קרקעי למשתמשי תחבורה ציבורית (הולכי רגל). במסגרת הפרויקט כבר בוצעו הסדרות של הכניסות הקיימות לקיבוץ ברקאי ומחנה שלמה.

עוד במסגרת הפרויקט המדובר הושם דגש משמעותי על פיתוח נופי בסביבת המחלף, כולל הסטה והסדרה נופית של נחל עירון בתוואי הפרויקט ומתן אפשרות עתידית לקישוריות במרחב בהתאם לתכנון עתידי של מיזמי ענק כגון: נתיב תחבורה ציבורית בכביש 65, מסדרון תחבורתי לרכבת ואזור תעסוקה מנשה. הקבלן הנבחר לביצוע המחלף הוא חברת שיכון ובינוי.

העירייה משקיעה רבות בקידום הקמת מחלף חריש ורואה בו עוגן תחבורתי מרכזי של חריש. המחלף יאפשר נגישות גבוהה לעיר שמתפתחת בקצב מואץ ובתוך כשלוש שנים צפויה להכפיל את מספר תושביה וכפועל יוצא מכך גם את נפח התנועה בדרכי הגישה המרכזיות לחריש. התקדמות הפרויקט היא בשורה תחבורתית חשובה ביותר לחריש.

מיזם הקמת מחלף חריש הוא פרויקט תשתיתי מורכב היות שבתחומי המחלף העתידי עוברות תשתיות לאומיות רבות, ובהן קו המוביל הארצי. כמו כן, נדרש ביצוע של חפירות רשות העתיקות במתחם “תל אסור” בהיקפים חסרי תקדים. עיריית חריש שמחה לעדכן שלמרות כל זאת לא צפוי עיכוב משמעותי בלוחות הזמנים של הפרויקט.

הקמת מחלף חריש
הקמת מחלף חריש