פרויקט “שומרות הסף” של עיריית חריש יצא לדרך

"שומרות הסף" זכה במקום הראשון בתחרות שערך המשרד לשוויון חברתי למיזמים ייחודיים שמפעילים מרכזי צעירים בישראל. במסגרת הפרויקט, נשות מקצוע בתחומים שונים יאתרו נשים מהקהילה שנפלו קרבן לאלימות במשפחה, וידריכו אותן לאן לפנות לקבלת סיוע

פרויקט “שומרות הסף” של עיריית חריש זכה במקום הראשון בתחרות שערך המשרד לשוויון חברתי. התחרות נערכה בקרב רכזי המעורבות החברתית של מרכזי הצעירים הפועלים ברשויות מקומיות ברחבי הארץ, שהתבקשו להציג פרויקטים ייחודיים שהם מובילים.

“שומרות הסף” נבנה והתגבש בתקופה האחרונה על ידי צוותים מקצועיים בעיריית חריש, והחל לפעול בחודש ספטמבר. במסגרת הפרויקט נשות מקצוע בתחומים שונים, תושבות חריש, יסייעו באיתור נשים שנפלו קורבן לאלימות מצד בני זוגן – אלימות פיזית, מילולית או כלכלית. נשות המקצוע מחריש הן כאלה שבמסגרת עבודתן הן נפגשות באופן פרטני עם נשים מהקהילה. לא אחת במהלך שיחה יכולה אישה להעלות באופן מרומז מצוקה בחייה, שעשויה להעיד על היותה קורבן לאלימות מבן זוגה.

לאור חשיבותו הרבה של הפרויקט תוביל עיריית חריש את הנושא גם ברמה הארצית. הזכייה במקום הראשון כוללת גם מימון והוצאה לאור של חוברת המתארת בהרחבה את מהות הפרויקט, וזאת באמצעות המשרד לשוויון חברתי. החוברת תופץ בקרב הרשויות המקומיות בארץ, ואלו שירצו לקיים את הפרויקט בתחום שיפוטן יוכלו לעבור הכשרה על ידי אנשי המקצוע המובילים את הפרויקט בעיריית חריש.

הכשרה בת 3 מפגשים

הצורך בפרויקט שיפעל למיגור אלימות כלפי נשים עלה מתוך פורום הורים צעירים, השייך לתחום צעירים, במחלקה לנוער וצעירים של עיריית חריש. בעיריית חריש חברו ליוזמה של פורום הורים צעירים, ולפרויקט שותפים המחלקה לנוער וצעירים והאגף לשירותים חברתיים.

בחודש ספטמבר החלה עיריית חריש בהכשרה המקצועית של נשות המקצוע מהעיר. ההכשרה כוללת שלושה מפגשים של 3-4 שעות בעלות סמלית.

אור גולני, מנהלת המחלקה לנוער וצעירים בעירייה: “‘שומרות הסף’ הינו פרויקט חברתי בעל חשיבות רבה מאוד, שעשוי אף להציל חיים. אני קוראת לכל נשות המקצוע להצטרף אל ההכשרה, על מנת לסייע לאותן נשים הסובלות מאלימות. גם גברים שהם אנשי מקצוע מוזמנים להצטרף. העירייה תלווה את אנשי המקצוע כל הזמן, גם לאחר ההכשרה, ותיתן מענה מיידי במידת הצורך”.