קווים 60 ו-71 תוגברו, הפרחים ומעו”ף מחוברות לתחבורה הציבורית

בעקבות מאמצי העירייה, החל מיום 19.7.20 הקווים לבנימינה וחדרה תוגברו בכ-20 נסיעות בשבוע. המסלולים של קווים אלה וכן מסלולי הקווים לתל אביב וחיפה עוברים גם דרך הפרחים ומעו"ף. ראש העיר: "אתגר התחבורה הציבורית הוא אחד הנושאים החשובים ביותר שעל שולחני"

מקדמים את התחבורה הציבורית בחריש: בעקבות מאמצי העירייה ובתום תהליך ארוך לקידום התחבורה הציבורית בחריש סוכם עם משרד התחבורה על תגבור משמעותי של קווי האוטובוס לחדרה ובנימינה החל מיום 19.7.20. עוד סוכם שמסלול קווים אלה וקווים נוספים ישתנה, והם יעברו גם דרך השכונות החדשות – הפרחים ומעו”ף. ראש העיר, יצחק קשת, נפגש ב-15.7.20 עם שרת התחבורה מירי רגב ואמר לאחר הפגישה: “הבאנו בשורות תחבורתיות חשובות לחריש”.

הקווים שתוגברו בשלב זה הם 60 ו-71, שני הקווים שנוסעים בין חריש לחדרה ובין חריש לתחנת הרכבת בבנימינה שממנה יוצאות רכבות ישירות לתל אביב ולחיפה. במסגרת תגבור הקווים התווספו לכל אחד מהקווים כ-20 נסיעות בשבוע בעיקר בשעות הבוקר ואחרי הצהריים. כך, לדוגמה, עד כה יצאו מחריש לחדרה שני אוטובוסים בקו 60 בין השעות 6:00-8:00, והחל מ-19.7.20 ייצאו מחריש חמישה אוטובוסים בשעות האלה. דוגמה נוספת: עד כה יצאו שני אוטובוסים בקו 71 מחריש לבנימינה בין השעות 6:00-8:00 בבוקר, והחל מ-19.7 ייצאו ארבעה אוטובוסים בשעות האלה. יודגש שביסוד תכנון תדירות קו 71 החדש עמדה השאיפה להביא לתיאום מקסימלי בין זמני ההגעה של האוטובוסים ללוח הזמנים של הרכבת.

במסגרת השינויים התווספו בחריש 13 תחנות לכל כיוון: 7 בשכונת הפרחים בשני הרחובות המרכזיים (סביון ולוטם), 4 בשכונת מעו”ף ושתי תחנות נוספות על שד’ דרך ארץ.

בשורה נוספת לתושבי שכונות “הפרחים” ו”מעו”ף” היא שגם הקווים לחיפה ולתל אביב ובחזרה עוברים בשכונה: קו 631 לחיפה דרך כביש 6 וקו 632 לתל אביב דרך כביש 2. כך, למשל, תושב רחוב לוטם בשכונת הפרחים יכול לעלות לאוטובוס בתחנה ליד הבית, ולהגיע ישירות לתל אביב בתוך כשעה וחצי או ישירות לחיפה בתוך כ-55 דקות – בלי החלפת קווים ובנתיבי תחבורה ציבורית.

לוחות זמנים מדויקים לכל קו יפורסמו על ידי המפעיל (חברת קווים).

ראש העיר יצחק קשת אמר לאחר שקיים פגישת עבודה בנושא עם שרת התחבורה מירי רגב: “הבאנו בשורות תחבורתיות חשובות לחריש. אתגר התחבורה הציבורית הוא אחד הנושאים החשובים ביותר המונחים כיום על שולחני. החיבור של השכונות החדשות בחריש לתחבורה הציבורית ותגבור הקווים לחדרה ובנימינה הם תוצאה של עבודה אינטנסיבית שאנו עושים תקופה ארוכה מול משרד התחבורה. האחריות על שירותי תחבורה ציבורית היא של משרד התחבורה, ואני מודה לעשרות התושבים שפנו למשרד התחבורה ודרשו את עיבוי התחבורה הציבורית בעיר. הבשורות החדשות הן נקודת ציון חשובה ומשמעותית מבחינתנו, אך יש לנו עוד עבודה בתחום הזה ואנחנו ממשיכים לפעול כדי לתגבר קווים נוספים ולקדם עוד פתרונות תחבורה ציבורית לחריש. נמשיך לעדכן”.

תחבורה הציבורית
תחבורה הציבורית