ראש העיר למשרד השיכון: לא נאפשר תוספת הקמת דירות עד שנקבל ערובות מהממשלה

יצחק קשת מתנה אישור של שיווק יחידות דיור נוספות בחריש בקבלת ערובות למתן סל הטבות ליזמים, קידום פתרונות תחבורה והמשך תכנית הייצוב הממשלתית

בעקבות כתבה שהתפרסמה בעיתון דה-מרקר מספר ראש העיר, יצחק קשת, על המהלך שהוא מקדם. אלה דבריו:

חריש היא עיר בבנייה עם הוצאות גבוהות והכנסות מועטות. עיר לא יכולה להישען רק על הכנסות מארנונה. לשם המחשה: כל משפחה שגרה בעיר עולה לרשות המקומית כ-5,000 שקל בשנה, אחרי קיזוז תשלומי הארנונה. עיר חייבת אזורי תעסוקה – ולא רק כדי לתת פתרונות תעסוקה לתושביה – אלא כדי לייצר הכנסות שיאפשרו לה עצמאות כלכלית.

את העובדה הפשוטה הזו אני יודע מתחילת הדרך, והשקעתי מאמצים אדירים כדי לקדם מספר צעדים שיאפשרו לנו להתמודד עם האתגר. הנה שתי דוגמאות מרכזיות:

  1. אני נאבק מול משרד הפנים כדי לקבל חלוקת הכנסות שוויונית יותר בינינו לבין הרשויות המקומיות באזור. כך, למשל, אני דורש שחריש תיהנה מהכנסות ארנונה של מחצבת ורד. אני מאמין שיהיו בשורות על כך בקרוב.
  2. אני עושה מהלכים גדולים שמטרתם יצירת אזורי תעסוקה בחריש. הבשורה כבר כאן: הצלחנו להפוך תכנון של שכונה שלמה (חריש דרום) ממגורים לתעשייה ותעסוקה. אלא מה? ייקח עוד זמן – כמה שנים טובות – עד שהעירייה תזכה להכנסות ארנונה מהשכונה הזו.

בינתיים, חריש הייתה מתוקצבת על ידי הממשלה ולכן גם שיתפנו פעולה עם התוכניות הממשלתיות ואישרנו תוספות של יחידות דיור. אבל התוכנית הממשלתית לסיוע תקציבי להקמת חריש הסתיימה, ואנחנו נשארנו די לבד. עם הוצאות גבוהות ובלי הכנסות מאזור תעסוקה מניב ארנונה.

הסיוע הממשלתי לא הסתיים פתאום. היה לו תאריך תפוגה – סוף 2019. ידענו את זה, נערכנו לזה, התכוננו היטב וחישבנו את צעדינו כדי להביא להמשך הסיוע – אבל כמה התרחשויות שלא יכולנו לצפות מראש עיכבו את הכל: היעדר ממשלה קבועה במשך יותר משנה, ואחר כך גם משבר הקורונה.

כבר תקופה ארוכה מאוד שאני פועל מאחורי הקלעים מול בכירי הממשלה לקידום החלטת ממשלה נוספת לחריש, שתעניק לה סיוע ממשלתי ויכולת להמשיך את הפיתוח. טיוטת ההחלטה כבר מוכנה! כל מה שנשאר הוא רק לאשר אותה. אבל עד כה לא הייתה אפשרות אמיתית לעשות זאת.
אבל כעת יש ממשלה, והגיע הרגע שלנו.

החלטתי שלא לאשר מעכשיו שיווק של יחידות דיור נוספות בחריש, עד שנקבל ערובות למילוי שלושת התנאים שלי:
1) מתן סל הטבות ליזמים ולעסקים כדי לבוא לעיר ולייצר מקומות תעסוקה והכנסות.

2) המשך תוכנית הייצוב הממשלתית לעירייה.

3) קידום פתרונות תחבורה משמעותיים לחריש. את מחלף משמר הגבול כבר השגנו ואנחנו בתחילת שלב הביצוע. אני דורש להתחיל את העבודות לסלילת כביש היציאה הדרומית מחריש (כביש 611).

תושבים יקרים, חשוב לי שתדעו: מה שקראתם היום בדה-מרקר הוא רק קצה קצהו של המהלך הגדול שאני מנהל כבר תקופה ארוכה מאוד. זו עבודת שטח סיזיפית ואינטנסיבית שהעדפתי לעשות שלא לאור הזרקורים, כדי שלא להערים קשיים ומכשולים מיותרים. עכשיו הגיעה העת לדבר על זה. המאבק הזה הוא לא שלי, יצחק קשת, הוא מאבק של כולנו. זה מאבק אמיתי למען עתידה של העיר שלנו, והגיבוי שלכם חשוב להצלחתו. אני מאמין שנעשה ונצליח!

שלכם,
יצחק קשת

תוספת הקמת דירות
תוספת הקמת דירות