שמו של בית הספר החדש: “נעימת הלב”   

בית הספר השש שנתי ייקרא מעתה על שמם של הלוחמים עמית בן יגאל ונעם רז ז"ל. המילה "נעימת" מהווה הלחם של שמותיהם. טקס הכרזת השם נערך השבוע בסמיכות ליום נפילתם

בטקס מרגש שהתקיים השבוע (שני) ברחבת המסדרים של בית הספר השש שנתי (החטיבה החדשה) הוכרז שמו החדש של בית הספר –  “נעימת הלב”, על שמם של הלוחמים עמית בן יגאל ונעם רז ז”ל.

הטקס נערך במעמד ראש העירייה, בני המשפחות השכולות, ובהם אסתר רוזנברג, אימו של נעם ז”ל, וברוך בן יגאל, אביו של עמית ז”ל, ובהשתתפות תלמידים, הורים וצוותי החינוך.

המילה “נעימת” מהווה הלחם של השמות עמית ונעם. מנהלת חטיבת הביניים אביגיל פסנטין הסבירה בטקס שתהליך בחירת השם התקיים לכל אורך שנת הלימודים שעברה. התלמידים דנו בחשיבות השם לבית הספר שלהם וכיצד הוא יעצב את הזהות והקהילה שיצור: “התהליך נלקח ברצינות רבה והשם שנבחר היה שיקוף של שיקולים אלו”.

מנהל השש-שנתי אמיתי רודס אמר בטקס: “תלמידי בית הספר התמלאו השראה מדרכם של נעם ועמית – דרך אשר העמיקו בה וחקרו אותה. שנהיה ראויים לשם בעל המשמעות האדירה שבחרנו לנו. תודה”.

מנהל אגף החינוך של העירייה ישראל שלו אמר בטקס: “יש בי עדיין צמרמורת מאותו הרגע בו אמיתי מנהל בית הספר סיפר לי על הטלפון למשפחות רז ובן יגאל, שבו גילה להפתעתו כי היום הזה עומד בסמיכות בלתי נתפסת ליום נפילתם. בחודש זה, חודש אייר. כאן בחריש, נחנך היום שם בית הספר שבחר לשאת בגאון את נעימת הלב. קהילה שבחרה להלחים את שמות הלוחמים. הלחמה שיש בה מנעימותו וסודו של נעם רז, לצד השמחה והחברות העמוקה מאישיותו של עמית”.

ברוך בן יגאל, אביו של עמית ז”ל, סיכם בהתרגשות: “היה טקס מרשים ומכבד לכבוד השם החדש של השש שנתי בחריש. נעימת הלב ע”ש עמית ונעם, שני לוחמים שהגנו על המדינה, אות ומופת להתנדבות ועשייה למען צבא ההגנה לישראל. בשני השמות יש את האותיות ע-ם, אז… עם ישראל חי!”.