תמונת מצב: העבודות להקמת מחלף מג”ב בעיצומן

המחלף שיבטל את צומת מג"ב ואת קטע הכביש שמהצומת לכיכר, ויהפוך את חריש לאחת הערים הנגישות ביותר לכביש 6, צפוי להיפתח לתנועה בתחילת שנת 2022, כך על פי נתיבי ישראל. ראש העיר: "בשנת 2015 העברנו החלטת ממשלה על הקמת המחלף, ומרגש לראות אותו קורם עור וגידים"

מתקדמים: פרויקט הקמת מחלף משמר הגבול נמצא בימים אלו בעיצומו של שלב הביצוע על ידי חברת נתיבי ישראל. המחלף עתיד להיות שער הכניסה לעיר, ועל פי נתיבי ישראל הוא צפוי להיפתח לתנועה בתחילת שנת 2022. מחלף מג”ב יהפוך את חריש לאחת הערים הנגישות ביותר לכביש 6 ויקל באופן משמעותי את עומסי התנועה בדרכי הגישה לחריש.

עיריית חריש ומשרד התחבורה, ביחד עם חברת נתיבי ישראל, מקדמים במרץ את הפרויקט. המחלף החדש, שמוקם בימים אלה ממערב לצומת משמר הגבול הקיים כיום, יבטל את הצומת וכן את קטע הכביש שבין הצומת לכיכר שעל כביש 574. במקום הכיכר יוקם צומת מרומזר ובו שני נתיבי נסיעה לכל כיוון. במסגרת הפרויקט מוקם גשר מעל כביש 65 (כביש ואדי ערה) אשר יאפשר תנועה רציפה לנוסעים בכביש זה. כמו כן, סמוך לפנייה מכביש 65 לחריש ייבנה מעבר תת קרקעי למשתמשי תחבורה ציבורית (הולכי רגל). במסגרת הפרויקט כבר בוצעו הסדרות של הכניסות הקיימות לקיבוץ ברקאי ומחנה שלמה.

את עבודת תכנון המחלף החלה נתיבי ישראל כבר לפני כארבע שנים, ועלותו של הפרויקט עומדת על כ-550 מיליון שקל. העבודות ההנדסיות לקידום זמינות הקרקע בהיקף של 50 מיליון שקל הסתיימו כבר, וכך גם חפירות רשות העתיקות בהיקף של 100 מיליון שקל ועבודות העתקת המוביל הארצי על ידי מקורות בהיקף של 100 מיליון שקל.

במסגרת הפרויקט המדובר הושם דגש משמעותי על פיתוח נופי בסביבת המחלף, כולל הסטה והסדרה נופית של נחל עירון בתוואי הפרויקט ומתן אפשרות עתידית לקישוריות בין הפרויקט לבין מיזמי ענק עתידיים כגון: נתיב תחבורה ציבורית בכביש 65, מסדרון תחבורתי לרכבת ואזור תעסוקה מנשה. הקבלן המבצע את המחלף הוא חברת שיכון ובינוי.

“עוד בשנת 2015 העברנו החלטת ממשלה על הקמת המחלף הזה, ומרגש לראות אותו כעת קורם עור וגידים לנגד עינינו”, אמר ראש העיר יצחק קשת בפגישת עבודה שקיים השבוע באתר העבודות עם דימה פריצקר מנהל אגף פרויקטים צפון בחטיבת הפיתוח של נתיבי ישראל ועם רון ליפשיץ סגן מנהל אגף פרויקטים צפון בחטיבת הפיתוח של נתיבי ישראל. “חריש מתפתחת בקצב מואץ, וכפועל יוצא מכך גדל כל הזמן נפח התנועה בדרכי הגישה אליה. מחלף מג”ב ישחרר הרבה לחץ מהכניסה והיציאה לעיר, והוא אחד מהעוגנים התחבורתיים של חריש שאנחנו מקדמים באופן אינטנסיבי. אני מאמין שבקרוב יהיו בשורות גם בעניין הקמת כביש גישה נוסף לחריש”.

העבודות להקמת מחלף מג"ב בעיצומן
העבודות להקמת מחלף מג"ב בעיצומן