תמונת מצב משבר הקורונה

צוותים של אגף תפעול ולוגיסטיקה מחטאים את המרחב הציבורי, העירייה מקימה מערך מתנדבים, ומה לגבי תשלומים לצהרונים וחוגים? עיריית חריש פועלת מזה כשבוע בשגרת חירום. ריכזנו כאן עבורכם את כל העדכונים החשובים

תפעול ולוגיסטיקה

העירייה ממשיכה את תהליך החיטוי בשטחים הציבוריים. אנו רוכשים עוד בגדי מיגון ומסכות עבור העובדים החיוניים כדי שנוכל להמשיך לעבוד בשגרת חירום כזו למשך זמן רב ככל שיידרש.

לנוכח ההנחיות החדשות של משרד הבריאות החליטה העירייה לסגור את הפארקים וגני השעשועים בחריש. עובדי העירייה החלו בהקפת הפארקים בסרטי סימון.

חינוך

בבתי הספר בחריש מתקיימים מאז יום ראשון תהליכי למידה מרחוק. הלמידה מרחוק כוללת חומר למידה, מטלות להגשה, יצירה וחוויה. צוותי החינוך יצרו קשר פרטני עם כל התלמידים בחריש.

העלינו לאוויר קו חם של השירות הפסיכולוגי העירוני עבור תושבים הזקוקים לייעוץ בכל הקשור למשבר הקורונה. הקו זמין 24 שעות ביממה בטל’ 04-6186088.

פנאי

לנוכח ההנחיות וההגבלות האוסרות על התקהלות, נערך אגף פנאי וקהילה עם פעילויות מקוונות ומגוונות לנוער. הפעילויות מפורסמות בדף הפייסבוק של עיריית חריש, עקבו אחרינו.

בדף הפייסבוק של העירייה מתפרסמים סרטוני הדרכה לפעילות גופנית וליצירה אמנותית שצילמו מדריכי החוגים במחלקת הספורט לרגל המצב.

פתחנו קו חם לנוער וקו חם לצעירים, שיפעלו בין השעות 14:00-21:00 בכל יום. מספר הטלפון של הקו לנוער: 0523664459. מספר הטלפון של הקו לצעירים: 0522945524. מוזמנים להתקשר בכל פנייה או שאלה!

תשלומים

אנו חוזרים ומדגישים: ההורים לא יחויבו על צהרונים, הסעות וחוגים בתקופה שבה לא מתקיימים לימודים. חיובים עבור חוגים, צהרונים והסעות בחודש זה הם עבור הפעילות של חודש פברואר שהתקיימה כרגיל. החיוב של חודש מארס יתבצע רק עבור תקופה שבה התקיימה פעילות.

בעניין תשלומי ארנונה למגורים ניתן לפנות למחלקת הגבייה בעירייה על מנת לבדוק זכאות להנחה בארנונה. יודגש שההנחה תינתן רק למי שעומד בקריטריונים המופיעים באתר העירייה. ועדת ההנחות תתכנס במהירות האפשרית על מנת לדון בבקשות חריגות העומדות בקריטריונים.

עסקים

כסיוע ראשוני לעסקים המקומיים החליטה העירייה בשלב זה לדחות את מועד תשלומי הארנונה עבור החודשים מארס-אפריל ליום 1 במאי.

גם חיובי אגרת השילוט, שהיו אמורים לצאת בתחילת חודש אפריל, נדחו לחודש יוני.

במטרה לסייע ככל שניתן לעסקים המקומיים לצלוח את התקופה הזו, העניקה העירייה במה פרסומית לעסקים בחריש בגיליון “קורה בחריש” שאתם מחזיקים בידיכם. אנו שבים וקוראים לכל תושבי העיר: עכשיו, יותר מתמיד, זה הזמן לקנות בחריש ולחזק את העסקים המקומיים. זו חובתנו הקהילתית!

קהילה

הקהילה היא הנכס החשוב ביותר של העיר, וכעת בימי משבר אנו רואים זאת היטב: ישנה היענות גדולה והתגייסות למערך המתנדבים שאנחנו מקימים. אנו קוראים לכל מי שמעוניין להתנדב ולעזור: היכנסו לאתר העירייה והירשמו.

פתחנו טופס דיווח מקוון באתר העירייה עבור תושבים שנקלעו לבידוד וזקוקים לעזרה. באמצעות מערך המתנדבים אנו מסייעים להם ככל שאפשר (ללא מגע ישיר ותוך שמירה על הגבלות והנחיות משרד הבריאות). נאלצתם להיכנס לבידוד? היכנסו לאתר, דווחו לנו ונשתדל לעזור.

דת

יש לפצל מניינים לפי הצורך ולהגביל התכנסות של עד 10 מתפללים בתפילות בבית הכנסת, עם רווח של שני מטר בין כל מתפלל.

מקוואות הנשים ממשיכים לפעול כסדרם. הטובלות מתבקשות לתאם עם הבלנית, ככל שניתן, את שעת הטבילה כדי למנוע התקהלות. לבירורים ופרטים נוספים יש לפנות למרכז שירות לתושב בטל’ 6179*

בהתאם להוראות הממשלה, לא מתקיימת קבלת קהל במרכז שירות לתושב. הרחבנו את שעות המענה הטלפוני בנושאי ארנונה, מים ושירות לתושב, והוא ניתן בימים א’-ה’ בין השעות 8:30-16:00. בכל שאלה ניתן לפנות למרכז שירות לתושב במוקד 106, בטל’ 6719* או בווטסאפ 052-5575106. ניתן לפנות גם בדוא”ל בכתובת: [email protected]

העירייה מעבירה עדכונים שוטפים בדף הפייסבוק, בטלגרם ובאינסטגרם (חפשו אותנו: עיריית חריש).

פתחנו גם שירות חדש: מעכשיו אפשר לקבל את כל המידע מעיריית חריש ישירות ל-WhatsApp. שילחו את הספרה 1 בווטסאפ למספר 052-577-577-5 ותישארו מעודכנים בזמן אמת!

המוכנות התמידית של העירייה לשעת חירום מאפשרת לנו לתת לכם את השירות המיטבי גם תחת מגבלות משמעותיות. היום, יותר מתמיד, כולנו נדרשים למשמעת עצמית גבוהה, להגנה על הקרובים לנו והסובבים אותנו. אנו קוראים לכולם: הקפידו על הנחיות משרד הבריאות לטובת כולנו.

תמונת מצב משבר הקורונה
תמונת מצב משבר הקורונה