תתחדשו! החל להגיע ציוד החדשנות לרונה רמון וכנפי רוח בנים

נמשכות במרץ הפעולות לקידומם של שני בתי הספר כמובילי חדשנות. שלב שבירת הקירות ויצירת מרחבים גמישים הסתיים, ואתמול החל שלב ההצטיידות שיאפשר את מימוש תפיסת החדשנות. כבר כאן: שולחנות מודולריים, כיסאות המאפשרים למידה בתנועה, קני לוחות ניידים ופינות ישיבה רכות

עיריית חריש ממשיכה בקידומם של בתי הספר “רונה רמון” ו”כנפי רוח בנים” כבתי ספר מדגימי חדשנות בלמידה, בהתאם לקו המוביל של אגף החינוך בעירייה. לשני בתי הספר החל להגיע הציוד שיאפשר “לתרגם” את מגמת החדשנות לצורת למידה רלוונטית, שבמסגרתה יוכל כל תלמיד לממש את עצמו ולמקסם את יכולות הלימוד שלו.

בחודשים האחרונים עברו בתי הספר שינויים פיזיים. קירות נשברו והוקם חלל גדול המזכיר בצורתו wework. במסגרת החלל שנוצר, יוכלו התלמידים ללמוד בקבוצות בגודל משתנה, באופן עצמאי או בחיבור בין שתי כיתות שיאפשר למספר מורים לעבוד ביחד כצוות לימודי.

“העולם משתנה כל העת, ובוגר מערכת החינוך זקוק למיומנויות אחרות מאלה שמערכת החינוך הורגלה להעניק בעבר”, מסביר ראש העיר יצחק קשת. “עיריית חריש מובילה תפיסה שמעדכנת את דרכי ההוראה וצורות הלמידה על מנת להכין את הילדים לעולם האמיתי”.

למרחב הלמידה החדשני החל אתמול להגיע ריהוט ייחודי המאפשר התאמה לסגנון הלמידה שמתאים לכל ילד וילד. לרשות התלמידים יועמדו מחשבים, מקרן וסביבות ישיבה משתנות. כך התלמידים יקבלו גישה מהירה לציוד הנדרש מבלי להידרש לעבור חדר או כיתה. לצד זאת שוקד כעת צוות מחקר ופיתוח של אגף החינוך בעירייה, בניהולן של אסנת אבידן וחגית הרן, על פיתוח מגוון שיטות למידה, שיעניקו פתרונות לכל תלמיד בהתאם ליכולת האישיות שלו.

אבידן: “שיטת הלימוד משתנה והיא הרבה מעבר ללמידה הפרונטלית המוכרת, ולכן אנחנו מפתחים שיטות אחרות ומגוונות הכוללות גם את הצד הפיזי של הלמידה. ב’רונה רמון’ ו’בכנפי רוח’ התלמידים יוכלו לבחור אם ללמוד בעמידה, בכיסאות המאפשרים תזוזה, בקבוצה או כיחידים. הציוד החדשני יאפשר לממש את התפיסות החדשות, והוא כולל כסאות זזים, פופים, מדפים מיוחדים, קני לוחות ניידים שאפשר יהיה לקחת אותם לכל מקום, שולחנות מודולריים המאפשרים חיבור ופירוק בהתאם למספר הלומדים ועוד”.

את החללים עיצבה עבור העירייה חברת א.ב מתכננים הפועלת יחד עם החברה האמריקאית EDI, האחראית גם על עיצוב ותכנון התיכון החדשני של חריש.

בהמשך, עם סיום שלב ההצטיידות, יהיו מרחבי החדשנות מוכנים.

מתחמי חדשנות
מתחמי חדשנות