תלונות הציבור

הגשת תלונה לממונה על תלונות הציבור:

  • מומלץ לפנות תחילה ליחידות העירייה המתאימות ו/או למוקד העירוני. אם לא נענית ו/או לא נענית כראוי לדעתך, הנך מוזמן להפנות את תלונתך לממונה על תלונות הציבור.
  • תלונה לממונה על תלונות הציבור צריכה להיות מוגשת בכתב ויצוינו בה שם המתלונן ומענו, תיאור מפורט של העניין שעליו נסבה התלונה, לרבות המועד שבו אירע.
  • הממונה על תלונות הציבור יבדוק תלונה של כל אדם על העירייה ומוסדותיה, על עובד, על נושא משרה או על ממלא מקום ברשות המקומית, וכן על גוף עירוני מבוקר, בתנאים אלה:
    • המעשה פוגע במישרין במתלונן עצמו או מונע ממנו במישרין טובת הנאה.
    • המעשה פוגע במישרין באדם אחר או המונע ממנו במישרין טובת הנאה, והמתלונן קיבל את הסכמתו של אותו אדם להגיש תלונה בעניינו.
    • המעשה נעשה בניגוד לחוק או שנעשה בלא סמכות חוקית, או בניגוד למנהל תקין, או שיש בו משום נוקשות יתרה או אי צדק בולט.

הממונה לא יבדוק, בין היתר, תלונות אלה:

  • תלונה בעניין התלוי ועומד בבית משפט או בבית דין, או שהם הכריעו בו לגופו.
  • תלונה על פעולה שיפוטית או מעין שיפוטית.
  • תלונה שהממונה סבור שהיא קנטרנית או טורדנית.

בירור התלונה

  • הממונה על תלונות הציבור רשאי לברר את התלונה בכל דרך שיראה לנכון.
  • הממונה על תלונות הציבור יסיים את בירור התלונה, לכל המאוחר עד תום שנה אחת מיום הגשתה.

 

לתשומת לב!
לפני פנייה לנציב תלונות הציבור יש לפנות קודם לאגף הנוגע בדבר!