26 גנים ושלשה בתי ספר חדשים נבנו בחריש במהלך השנה עבור ילדי העיר שילמדו בהם בשנת הלימודים תשפ”א. באגף החינוך ובאגף ההנדסה שילבו ידיים לטובת השגת המטרה והעמידה ביעד הפתיחה ב-1 בספטמבר, על אף העיכובים שגרמו אילוצי הקורונה.
מאז הוקמה חריש היא נמצאת בצמיחה מתמדת. משפחות צעירות מגיעות אליה וקובעות בה את ביתן. מגיע גם דור חדש שנכנס למוסדות חינוך. כ-6,000 תלמידים יפתחו את השנה בחריש, מתוכם כ-2,000 שהצטרפו למערכת החינוך לאחרונה ואחרים שאמורים להתווסף במהלך שנת הלימודים. לרשות תלמידי חריש יעמדו בשנת הלימודים הקרובה 94 גנים ו-15 בתי ספר. תאוצת הבנייה הובילה גם לצמיחה מרשימה במספר צוותי החינוך: גננות, סייעות, מורים ועוד.
בינוי שמאפשר חדשנות
תפיסת החדשנות החינוכית שאותה מקדמת עיריית חריש באה לידי ביטוי בצורה מובהקת בבניית מוסדות החינוך החדשים בעיר, שתוכננו במיוחד בצורה שתאפשר את יישומה של החדשנות החינוכית. בחלק מהמרחבים הלימודיים החדשים הוקמו חללים בגדלים משתנים, ומחיצות שקופות ואלמנטים נוספים יעודדו גישות למידה מגוונות שיתמקדו בחקר, במעמדו של המורה כמנטור ובראייה של צרכי התלמיד במהלך הלימודים וגם מחוץ למסגרת הלימודים.
במרכז המהלך המערכתי התקיים שיתוף פעולה הדוק בין אגף ההנדסה לבין אגף החינוך, הפועלים בצמוד לטובת הקמת מבנים המותאמים לגישה הפדגוגית החדשנית. בהתאם לכך, בבתי הספר החדשים ישנם מרחבי למידה חדשניים שיותאמו לגודלן של קבוצות תלמידים בכמות משתנה, וכך תתאפשר למידה מגוונת ושונה באותו מתחם.
תוכנית הבנייה נגזרה מחשיבה מערכתית ארוכת טווח, ובמסגרתה מופו השנה כל צורכי החינוך בעיר. בעירייה ובאגף החינוך יודעים להעריך כבר כיום כמה מבני חינוך יידרשו לחריש בעתיד.
כחלק מהחשיבה המערכתית, הבנייה תוכננה בגישה רב תכליתית ובאופן שיאפשר עירוב שימושים וניהול נכון של משאבי הקרקע, וכן חיסכון בהוצאות התפעול. כך, למשל, תוכננו מתחמי גנים שמעליהם קומה המיועדת לציבור עם מרכז קהילתי, בתי כנסת ומועדונית. החשיבה הרב-תכליתית תאפשר בעתיד להסב מבנים בהתאם לצרכים שיעלו.