אצלנו תעודות המחצית נראות אחרת

כל בתי הספר בחריש עברו השנה לשיטת הערכה חדשה. מעתה לא רק מספרים ומילים בודדות, אלא סיפור שלם על התפתחותו של כל תלמיד

השבוע יקבלו כל תלמידי חריש את תעודות סיום המחצית, והן ייראו אחרת מהמקובל.

כולנו התרגלנו, עוד בימינו כתלמידים, לתעודת סיום שבה מופיעים מספרים ועוד כמה מילים בודדות עם הערכה כללית של התלמיד. אבל עד כמה תעודה כזו באמת משקפת את התקדמות התלמיד והישגיו?

השנה השלים אגף החינוך מהלך פורץ דרך, שהחל כבר לפני כן, ובתהליך עומק שהובילה העירייה עברו השנה כל בתי הספר בחריש לשיטת הערכה חדשה. המטרה: להפוך את התעודה לכלי עזר אמיתי בידיהם של התלמיד והוריו שיסייעו להם להבין את הכיוונים שאליהם הוא מתפתח. לצד התייחסות לימודית, התעודות החדשות כוללות התייחסות נרחבת להתפתחות חברתית, אישית וערכית. התלמיד עצמו שותף פעיל לגיבוש התעודה שלו.

המהלך הזה מתכתב עם מגמות החינוך הרצויות שמובילים בשנים האחרונים ארגון ה-OECD הבין-לאומי ומשרד החינוך במטרה להקנות לבוגרי מערכת החינוך כישורים ומיומנויות רלוונטיים לעולם המשתנה. בשורה התחתונה התעודות מספרות סיפור עשיר ומגוון על התפתחותו של כל תלמיד במהלך שנות לימודיו

אסנת אבידן מצוות סינפסה, המרכז החינוכי לפיתוח ולמחקר של עיריית חריש מסבירה: “העירייה מקדמת בכל בתי הספר תפיסה שלפיה התעודות הן חלק מתהליך ארוך ולא אירוע מנותק שקורה פעמיים בשנה. במסגרת תהליך זה גם הילד מעריך את עצמו במיומנויות ספציפיות כמו עבודה בצוות, ניהול הזמן, למידה עצמאית ועוד. כך גם הוא מציב לעצמו מטרות ויעדים, ולא רק המורים. גיבוש התעודה כולל שיח אישי של התלמיד עם המורה, והתוצאה היא תעודה שהיא משוב אמיתי, עמוק ומקדם כל תלמיד מהמקום שבו הוא נמצא”.