האגף לשירותים חברתיים למען האזרחים הותיקים

בימים אלה עובדי האגף לשירותים חברתיים בעירייה יוצרים קשר עם כל אחד מ-700 האזרחים הוותיקים תושבי חריש, שואלים לשלומם ובודקים מהם צרכיהם. מנהל האגף לשירותים חברתיים, שלמה פלד, מספר על ההיערכות העירונית לסיוע לבני הגיל השלישי

אנו שומעים הרבה בחדשות וברשתות החברתיות על הקורונה ועל משמעויותיה. מעבר להנחיות שישנן בתקופה זו כלפי כלל האוכלוסייה, לגבי האוכלוסייה המבוגרת קיימות הנחיות ומשמעויות ייחודיות.

בחריש מתגוררים כיום כ-700 תושבים בגילאי 60 ומעלה. חלקם משתמשים באופן שוטף בשירותים של העירייה, כמו מועדון חברתי ומועדון 60+, וחלקם אינם צורכים שירותים עירוניים, ולכן אינם מוכרים, ואין עימם קשר מיוחד. עקב המצב נאסרו כל הפעילויות הכרוכות בהתקהלויות, ולכן, כמו כולם, כל אחד נמצא בביתו.

בימים אלה עובדי האגף לשירותים חברתיים בעירייה יוצרים קשר עם כלל האזרחים הוותיקים, ושואלים לשלומם. עובדי האגף בודקים את מצבם של התושבים הוותיקים, הנמצאים בקבוצות סיכון, ביניהם: בודדים, חולים כרוניים ונכים, או כאלה שמסיבות שונות עלולים להימצא בסיכון מוגבר.

אלה הצעדים המרכזיים שאנו נוקטים או נערכים לנקוט בהם:

  1. פנינו בקריאה למתנדבים. חלקם יעברו בין הבתים של אלו שהגדרנו כמצריכים קשר מיוחד, ויבדקו את שלומם ואת צרכיהם. בנוסף, נקיים קשר טלפוני עם חלק מהאזרחים הוותיקים, שיוגדרו כנזקקים לכך.
  2. עיריית חריש, בשיתוף משרד הרווחה, נערכת לחלוקת מזון חם. החלוקה תהיה עבור התושבים הוותיקים, שיוגדרו על ידי המחלקה לשירותים חברתיים כנזקקים. בנוסף אנו נערכים לחלוקת מנות מזון למשתתפי מועדון האזרחים הוותיקים. כמו כן, עקב המצב, העירייה נערכת לפתיחת מרכז לחלוקת מזון בו יוכלו לקבל סיוע גם אזרחים וותיקים שאין להם מזון.
  3. תושבים ותיקים, הנזקקים לקניית תרופות, אולם לא יוכלו לגשת לרכוש אותן בבית מרקחת בגלל קושי פיזי או עקב הסיכון הכרוך בדבר – יקבלו סיוע ממתנדבים.
  4. חברינו באגף פנאי וקהילה נערכים להפעלת תכניות מקוונות בתחומי תרבות ופנאי לאוכלוסייה זו.

בהיבט הקהילתי חשוב לקיים מספר הנחיות:

  1. לעקוב באופן רציף אחרי הנחיות משרד הבריאות והעירייה בכל הקשור לשמירה על היגיינה והימנעות ממצבי סיכון.
  2. תושבים ותיקים שמסתייעים בשירותיו של מטפל זר: חשוב לבדוק שהמטפל מקפיד על כללי היגיינה, ואינו יוצא למקומות שבהם הוא עלול להידבק. במידה שמתעוררת בעיה מעין זו – יש לפנות לחברת הסיעוד המעסיקה את המטפל הזר.
  3. למרות שלכולנו יש בני משפחה, ומטבע הדברים הם דואגים לנו – מכיוון שבני ה-60 ומעלה מצויים בסיכון מוגבר, יש להימנע מהגעה אליהם, וממפגשים פיזיים עימם.

ניתן לתקשר במגוון אמצעים אחרים הקיימים כיום: טלפון ואמצעים וירטואליים.

עצה אישית – דמיינו שאתם חיים בחו”ל, ואינכם יכולים להגיע לביקור בני המשפחה. זה יקל על הקושי בניתוק הפיזי ועל ייסורי המצפון.

למען האזרחים הותיקים
למען האזרחים הותיקים